شناسهٔ خبر: 28199598 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه علمی کاربردی کرسی های آزاداندیشی برگزار می کند

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در حوزه های مختلف در مراکز علمی کاربردی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت ‌الاسلام ‌سید صفی رمضانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهارداشت: کرسی های آزاداندیشی با عنوان های گوناگون مانند «ازدواج»، «ولایت فقیه» یا «حجاب؛ آری یا نه» در مراکز علمی کاربردی برای دانشجویان برگزار می شود.
وی همچنین با اشاره به حضور مشاوران مجرب در مراکز علمی کاربردی به منظور ارائه خدمات مشاوره ای به دانشجویان گفت: نهاد رهبری برای شناسایی مجموعه عوامل و آسیب های پیش روی دانشجویان در دانشگاه های علمی کاربردی، مشاورانی را در نظرگرفته تا به دانشجویان در مشکلات و امور سلامت روان کمک رسانند.
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: مشاوران ما در مراکز از اساتید گروه معارف و همچنین افرادی هستند که دوره های روانشناسی حتی غرب گرایانه را دیده به مبانی آن اشراف داشته و می توانند به دانشجویان در حل مشکلات و مسائل کمک کنند.
وی اعلام کرد: هر مرکز علمی کاربردی که نیاز به مشاور دارد، در صورت اعلام نیاز، مشاوری برای آن مرکز در نظرخواهیم گرفت.

** مسئولان فرهنگی دانشگاه ها پشت میزنشینی را رها کنند
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی معتقد است: مسئولان فرهنگی دانشگاه ها نباید تنها به پشت میزنشینی بسنده کنند چرا که مسئول موفق در زمینه ای برنامه ریزی و فعالیت می کند که مخاطبانش در حال زندگی و گذران امور در آن شرایط هستند.
رمضانی عنوان کرد: به طور حتم افرادی که به دنبال فعالیت های ثمربخش در عرصه های فرهنگی در دانشگاه ها هستند، باید با شرایط نوین به ویژه در عرصه ارتباطات و شبکه های اجتماعی نوین آشنایی کامل داشته باشند.
این مسئول فرهنگی گفت: ارتباطات بسیاری از دانشجویان و جوانان به واسطه شبکه های اجتماعی به ویژه در گوشی های همراه است بنابراین آسیب های چنین فضایی نیز متفاوت است و باید متناسب با شرایط موجود فعالیت های فرهنگی ارائه کرد.

** اشتغال و ازدواج؛ دو چالش عمده دانشجویان
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به برخی آسیب های پیش روی دانشجویان، اظهار کرد: ازدواج، اشتغال، اعتیاد و ازدواج های غیرشرعی به شیوه های جدید ذهن بسیاری از جوانان و دانشجویان را به خود مشغول ساخته است.
وی افزود: در صورتی که اشتغال دانشجویان حل شود به طور قطع بخش زیادی از درگیری های ذهنی آنان نیز برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای گوناگون در مقوله فرهنگ، گفت: فعالیت در حوزه فرهنگ بسیار گسترده است و به طور حتم با تلاش یک نهاد یا سازمان به سرانجام مطلوب نمی رسد. تمامی نهادهای کشور باید دست به دست هم داده و اتاق فکرهای منسجم و دقیق برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها تشکیل شود.
مخاطب شناسی و آسیب شناسی دقیق از نگاه این مقام مسئول در دانشگاه کلید دستیابی به فعالیت های فرهنگی مطلوب است.
وی در این باره گفت: برای شناخت هرچه بهتر مخاطبان لازم است آنان را از طریق ارتباط چهره به چهره شناخته و با مشکلات شان آشنا شویم. چرا که اگر در این راه موفق نبوده، آسیب ها را شناسایی نکرده، عوامل نشاط آور در دانشگاه ها را نشناسیم، در عرصه فرهنگی موفق نخواهیم بود.
**9283** 1200

نظر شما