شناسهٔ خبر: 28199576 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نفرات جدید وزنه برداری را بهتر بشناسیم/ پوست اندازی ملی از نوع فولادی!

پس از ناکامی چهار وزنه بردار ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت با دعوت از نفرات جوان و جویای نام یک نوع پوست اندازی را در تیم ملی ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فاصله کمتر از 2 ماه تا شروع مسابقات جهانی عشق آباد و پس از اوت کردن چهار پولاد مرد در بازی های آسیایی جاکارتا محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت با دعوت نفرات جوان و جویای نام یک نوع پوست اندازی را در تیم ملی ایجاد کند.

این در حالی است که پس از اتمام بازی های آسیایی جاکارتا و استراحت یک هفته ای ملی پوشان برخواه خیلی زود کارش را برای قهرمانی جهان با دعوت از ۱۵ وزنه‌بردار استارت زد، هر چند بیشتر آن‌ها کم تجربه هستند. این در حالی است خیلی از کشورهای مدعی جهان پس از ریو 2016 با کنار گذاشتن نفرات قدیمی و دعوت ورزشکاران جدید مبادرت به انجام پوست اندازی کردند اما پس از حذف چهار ورزشکار در بازی های آسیایی مسئولان فدراسیون به اتفاق اعضای شورای عالی فنی وزنه برداری به این نتیجه دست یافتند که زمان پوست اندازی الان است نه المپیک توکیو.

در لیست جدید برخواه نامی از کیانوش رستمی، مجید عسگری و سید ایوب موسوی دیده نمی شود ، کسانی که توانسته اند به مدال جهانی دست یابند اما در عوض حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، عارف خاکی، رضا بیرالوند، رحمان اورامه و علی داودی از جمله نفراتی هستند که اولین حضورشان را در اردوی تیم ملی تجربه می کنند. وزنه‌بردارانی که به رغم جوانی، شاید آن چنان که باید از تجربیات بالایی برخوردار نباشند اما با این حال در رقابت‌های جهانی جوانان برای کشورمان افتخارآفرین شده‌اند. با پوست‌اندازی تیم ملی و بازگشت ۱۰ کشور مطرح وزنه برداری به صحنه با پایان محرومیت یک ساله مشخص نیست چه شرایطی در  عشق آباد در انتظار ما خواهد بود.

به جز سهراب مرادی و سعید علی‌حسینی که تنها امید‌های مدال ایران هستند، در سایر اوزان شانس کمی برای کسب مدال داریم البته در این بین نباید از علی هاشمی هم غافل شد کسی که سال گذشته توانست به مدال طلا برسد اما امسال برای مدال رقابت سختی با حریفان دارد. شاید با توجه به غیبت نفرات مدعی تیم ملی در این مسابقات و خداحافظی بهداد سلیمی یکی از برنامه های اصلی کادر فنی این باشد تا با جمع آوری امتیازات زمینه موفقیت تیم را در آنجا فراهم کنند.

به طور حتم با توجه به حضور آنها در اردوهای تیم ملی محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی حسین از سلطانی در دسته ۷۳ کیلوگرم، عارف خاکی، محمد زارعی و علی مکوندی در یکی از اوزان ۸۱ و ۸۹ کیلوگرم استفاده خواهد کرد. همچنین سهراب مرادی و رضا بیرالوند در وزن ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی، امیر حقوقی و رحمان اورامه دسته ۱۰۲ کیلوگرم، محمدرضا براری، علیرضا سلیمانی و کیا قدمی نیز در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی و سعید علی‌حسینی هم دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ملی پوشان تیم ملی را تشکیل می دهند.

حسین سلطانی چندی پیش در رقابت های دسته ۷۷ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان برگزار شد توانست با حد نصاب ۱۴۴ کیلوگرم یکضرب، ۱۸۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۲۴ کیلوگرم قهرمان آسیا شود.

عارف خاکی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم است که صاحب دو مدال برنز حرکت دو ضرب و مجموع و همچنین عنوان قهرمانی جوانان آسیا را در کارنامه دارد.

محمد زارعی متولد ۶۹/۱۰/۲۰ در مرودشت شیراز است. ملی پوش دسته 94 کیلوگرم است که طلای یکضرب و نقره دو ضرب آسیا را در رده سنی نوجوانان به دست آورده است.

رضا بیرالوند وزنه‌بردار اهل بروجرد است، دیپلم رشته ادبیات و علوم انسانی دارد ، در دی ماه 1395 متاهل شده و دانشجوی ورودی بهمن ماه 1395 رشته تربیت بدنی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد بروجرد است . پدر و عموهای او خانوادگی وزنه بردار بوده اند.

افتخارات ورزشی او به شرح زیر است:

۱۳۹۲، کسب هر سه مدال طلا در دسته ۸۵ کیلوگرم تیم نوجوانان با یک ضرب ۱۴۲، دوضرب ۱۷۱، مجموع ۳۱۳ کیلوگرم در مسابقات وزنه‌بردای قهرمانی آسیا در تایلند.

۱۳۹۵، کسب مقام سوم و نشان برنز دسته ۹۴ کیلوگرم در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان - گرجستان.

۱۳۹۵، کسب مقام قهرمانی و نشان طلای دسته ۹۴ کیلوگرم به همراه عنوان قهرمانی تیمی در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی توکیو ژاپن.

عنوان چهارم دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک نوجوانان جهان ( چین 2014 )

عنوان چهارم دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بزرگسالان آسیا ( تاشکند ازبکستان 2016)

مدال طلا وزن 105 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ( ژاپن 2017 )

عنوان اول دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جوانان آسیا ( نپال 2017 )

عنوان قهرمانی دسته 94 کیلوگرم مسابقات بین المللی وزنه برداری دهه فجر و بهترین وزنه بردار ( ایران 2017 )

رحمان اورامه ورزشکار اهل مسجد سلیمان است که مدال برنز دو ضرب و مجموع وزن ۹۴ کیلوگرم جوانان آسیا را در کشور ژاپن کسب کرده است. همچنین عنوان نخست جام باشگاه های آسیا و آسیا کاپ را با تیم مناطق نفت خیر دارد. ضمنا دو مدال برنز دوضرب و مجموع جوانان جهان را از مسابقات جهانی دشت کرده است.

اورامه در یک ضرب رکورد ۱۵۹ کیلوگرم را ثبت کرد و پنجم شد اما در دوضرب رکورد ۲۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد و برنز گرفت. در مجموع دو حرکت نیز با ۳۶۴ کیلوگرم نفر سوم جوانان جهان شد.

علی داوودی متولد 22 مارس 1999 است.

افتخارات:

کسب مقام قهرمانی و نشان طلای دسته فوق سنگین به همراه عنوان قهرمانی تیمی در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی توکیو ژاپن، مدال طلای جوانان جهان در پنانگ از جمله مهم ترین افتخارات ورزشی او هستند.

حال باید دید با توجه به پایان محرومیت کشورهای مدعی و بازگشت آنها به عرصه مسابقات چه سرنوشتی در انتظار کشورمان در مسابقات جهانی عشق آباد خواهد بود آیا وزنه برداران با انجام شگفتی برای دومین بار متوالی به قهرمانی برسند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

براری: بیماری دلیل حذفم از مسابقات وزنه برداری آسیایی شد

مکوندی: به دلیل مصدومیت اردو تیم ملی را ترک کردم نه قهر با سرمربی

رستمی از تیم ملی وزنه برداری کنار گذاشته شد

انتهای پیام/

آخرین اخبار فدراسیون وزنه برداری

نظر شما