شناسهٔ خبر: 28199520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تمجید های سیدحسن نصرالله از رهبر انقلاب

ایرنا : «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مخالفت ابتدایی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با پذیرش این سمت در جلسه مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام خمینی (ره)، ایشان را الگوی دوری از حب ریاست و مبارزه با دنیاپرستی دانست.

صاحب‌خبر -

نصرالله که سخنرانی اش در شب تاسوعای حسینی را به موضوع خطرات دنیاطلبی و حب ریاست اختصاص داد گفت: از نظر اخلاقی اگر کسی شایسته تر است، انسان باید کناره گیری کند و نباید حب ریاست داشته باشد.

دبیرکل حزب الله که به صورت ویدیو کنفرانس در جمع عزاداران حسینی در حومه جنوبی بیروت سخنرانی می کرد، افزود: فیلمی هست که در جلسه انتخاب رهبر انقلاب در مجلس خبرگان، امام خامنه ای زمانی که اسمشان مطرح شد با برافروختگی نمی پذیرفت و این مساله را رد کرد اما در نهایت نمایندگان خبرگان رهبری، ایشان را انتخاب کردند.

نصرالله تصریح کرد: مساله نمایندگی شورای یک شهر کوچک و ریاست فلان مرکز نیست، موضوع رهبری یک کشور بزرگ و چهل پنجاه میلیونی است و این نشانه عظمت شخصیت مقام معظم رهبری است.

دبیرکل حزب الله همچنین پیدایش رژیم صهیونیستی را به مساله حب ریاست برخی از حکام مرتبط دانست و گفت: کسی نیست که از ابتدای پیدایش رژیم صهیونیستی به حقیقت اسرائیل آگاه نباشد. آیا این رژیم کوچک باید بر یک و نیم میلیارد مسلمان تسلط داشته باشد؟ آیا این معقول است؟ پس مشکل کجاست؟ مشکل همان طور که پیش از این گفتم در حب دنیاست که برخی بر تاج و تخت و کرسی ریاست و مال و فرزند و قدرتشان می ترسند.

در طول دهه اول محرم نصرالله که یک شب درمیان از طریق ویدئو کنفرانس برای عزاداران حسینی سخنرانی می کند، محور و موضوع اصلی صحبت هایش را به دنیاپرستی و ابعاد حب دنیا اختصاص داده است.

وی در عین حال گفت که در سخنرانی شب و روز عاشورا درباره موضوع های حساس سیاسی سخنرانی خواهد کرد.

 

نظر شما