شناسهٔ خبر: 28198991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استان مرکزی در تاسوعای حسینی غرق در ماتم است

اراک - ایرنا - استان مرکزی روز چهارشنبه در نهم ماه محرم الحرام و همزمان با تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار، عاشق و شیفته امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش همزمان با تاسوعای حسینی در شهرها و روستاهای استان مرکزی با برگزاری آیین های سوگواری، ارادت خود را به سقای دشت کربلا نشان دادند.
اقشار مختلف مردم در این روز در هیات های عزاداری در مساجد و تکایا حضور یافتند و به یاد مصیبت وارده کاروان کربلا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
هیات ها و دسته های عزاداری مردم استان مرکزی و کلانشهر اراک از صبح روز چهارشنبه در نقاط مختلف به سوگواری برای شهادت سرور و سالار شهیدان به ویژه حضرت عباس (ع) پرداختند و تکایا، مساجد و بقاع متبرکه نیز مملو از عزاداران حسینی و عاشقان حضرت ابوالفضل (ع) است.
عزاداران حسینی در استان مرکزی در شب تاسوعا نیز در محافل مختلف عزاداری حضور یافتند و یاد شهدای دشت کربلا به ویژه قمربنی هاشم (ع) را گرامی داشتند.
روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا، مردم را با فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا می کنند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر شهرها و روستاهای استان مرکزی مناسک آیینی سوگ، پخش نذری و تعزیه در سراسر این استان توسط ارادتمندان امامت و ولایت برگزار شد.
80 بقعه شاخص استان مرکزی در روز تاسوعای حسینی پذیرای عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع) بود.
2 هزار مداح ساماندهی شده از سوی کانون مداحان استان مرکزی در حدود یکهزار و 500 هیات عزاداری فعالیت می کنند.
3005/6013/

نظر شما