شناسهٔ خبر: 28198474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرگ بیش از 8 هزار نفر در دو ماه به علت مصرف مواد مخدر در کانادا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مقامات بخش بهداشت کانادا هشدار دادند بیش از 8 هزار نفر در کانادا، به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر، طی دو سال جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، این افراد به علت مواد مخدری که در داروها استفاده شده است و یا استفاده از آن به شکل مواد مخدر صنعتی ،جان خود را از دست دادند که نشان دهنده افزایش بحران در کانادا است.
به گفته همین منبع خبری،در فاصله زمانی ژانویه تا مارس 2018، 1036 نفر به علت مصرف مواد مخدر، جان خود را در کانادا از دست دادند . در مجموع، در فاصله زمانی ژانویه 2016 تا مارس 2018، بیش از 8 هزار کانادایی پس از مصرف قرص های آرام بخش قوی، جان خود را از دست دادند.
بنابر گزارش ها، اثرات استفاده از قرص های مسکن قوی، بیشتر در غرب کانادا به ویژه استان بریتیش کلمبیا و آلبرتا مشاهده می شود.
در ماه اوت ، بیش از چهل شرکت داروسازی فعال در زمینه ساخت داروهای ضد دردی که مصرفشان می تواند فرد را به آن دارو وابسته کند، در استان بریتیش کلمبیا تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
بحران مواد مخدر با قاچاق داروی فنتانیل توجیه می شود. فنتانیل ماده مخدر صنعتی است که به صورت غیر قانونی از آسیا وارد کانادا می شود و قدرتش 30 تا 50 برابر قوی تر از هروئین و 50 تا 100 برابر قوی تر از مورفین است.

 

نظر شما