شناسهٔ خبر: 28198267 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در استرالیا رخ می‌دهد؛ تأمین مالی؛ شرط دانشجویان برای تحصیل در دیگر کشورها

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های میدانی نشان داده است، دانشجویان استرالیایی تمایلی به تحصیل در کشورهای دیگر ندارند و تنها در صورت حمایت مالی حاضر به ادامه تحصیل در دیگر کشورها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌های میدانی نشان داده است، دانشجویان استرالیایی تمایلی به تحصیل در کشورهای دیگر ندارند و ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌های کشور خودشان درس بخوانند. 

کارشناسان می‌گویند: تمایل دانشجویان استرالیایی خلاف ترجیح دانشجویان آمریکایی و بسیاری از کشورهای اروپایی است؛ آنها تلاش می‌کنند درس خود را در کشورهای دیگر به پایان برسانند. 

تحقیقات نشان داده است، این کاهش تمایل درباره دانشجویان انگلیسی نیز صدق می‌کند. 

داده‌ها حاکیست، میزان علاقه دانشجویان انگلیسی به تحصیل در خارج از کشور به طور مداوم در حال کاهش و از 34 درصد در سال 2017 به 18 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

بنابر اعلام وزارت علوم استرالیا، نگرانی‌های مالی مهم‌ترین دلیل کاهش تمایل دانشجویان برای تحصیل در دیگر کشورها است.

سه چهارم دانشجویانی که گفته‌اند علاقه‌ای به تحصیل در کشورهای بین‌المللی ندارند، متذکر شدند، اگر دولت شرایط مالی مناسبی برای تحصیل دانشجویان فراهم کند، آنها برای تحصیل در دیگر کشورها اقدام خواهند کرد. 

این مطالعه در سراسر استرالیا صورت گرفته و براساس آن، تحصیل در دانشگاه‌های سیدنی و ملبورن انتخاب اول دانشجویان استرالیایی است.

این بررسی در سایت «timeshighereducation» منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما