شناسهٔ خبر: 28198037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی در خوزستان خدمت رسانی می‌کنند

R41468/P1011199/S6,57/CT7

گروه‌های جهادی خوزستان با حضور جوانان جهادی و انقلابی در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی در مناطق محروم خوزستان مشغول به فعالیت جهادی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ جهاد پایان ندارد، جهاد آغاز است، آغازی برای هجرت از نیستی به هستی، از بودن به شدن. خوزستان گرم است و شرجی، کنج کولرهای خنک کننده بهترین جاهای است که در این روزها می‌توان به آنها پناه برد. حرف از بیرون رفتن و ظل آفتاب و کار یدی کردن مگر شوخی است و حتی حرف آن نیز دل را رعشه می اندازد.

در این حال و احوال جوانان انقلابی و جهادی خستگی، گرما و شرجی را به ستوه آورده‌اند و به دل مشکلات یورش بردند. مگر جهاد غیر این است؟ گروه‌های جهادی خوزستان خستگی را بی‌معنی کرده و شرجی را شرمسار!  گروه‌های جهادی خوزستان هر جا محرومیت است می شتابند و در جای جای خوزستان به جهاد مشغول هستند. جهادی علمی، فرهنگی، عمرانی و..

زاهد ممبینی عضو فعال گروه‌های جهادی خوزستان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های جهادی، برای حمایت ویژه از دانش‌آموزان مستمند موکب مجاهدون خوزستان متشکل از جهادگران خوزستان تشکیل شده است.

تهیه و توزیع 230 بسته آموزشی بین دانش آموزان نیازمند

وی درباره فعالیت‌های این موکب بیان داشت: این موکب در سراسر استان فعالیت دارد و کمک‌های خیرین را جمع آوری و اقلام و لوازم التحریر ایرانی –اسلامی خریداری و توزیع می‌کند.

ممبینی بیان داشت: تاکنون بیش از 230 بسته آموزشی و لوازم تحریر ایرانی تهیه و در منطقه محروم قلعه چنان و مندلی اهواز توزیع شده است.

گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) شوش از دیگر گروه‌های فعال جهادی است. سمیه سرخه مسئول این گروه جهادی اظهار داشت: این گروه جهادی با حضور خواهران در حوزه بسیج مقاومت حضرت نرجس خاتون (س ) ناحیه شوش دانیال تشکیل شده است.

وی افزود: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) شوش در حوزه فرهنگی، دینی و آموزشی فعالیت می‌کند. این گروه 20 عضو فعال از خواهران طلبه دارد که دو سال است در روستای مزرعه دهستان اهودشت مشغول به کار جهادی است.

سرخه ادامه داد: در بخش فرهنگی برای مردم روستا دوره‌های آموزش قران، احکام، نقاشی، همچنین در بخش  فرهنگی برای بانوان روستا کارگاه مهارت زندگی برگزار شد.

برگزاری کارگاه مهارت زندگی برای بانوان روستا

وی گفت: برای پسران دوران آموزش نماز و اذان و همچنین برای دختران علاوه بر اینها کارگاه‌های مهارتی و اشتغال‌زایی برگزار شد.

مسئول گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) شوش همچنین اظهار داشت: برای دانش آموزان مستمند نیز نوشت افزار تهیه و بین آنان توزیع شد.

وی در پایان اظهار داشت: مردم روستای مزرعه با مشکل بی آبی مواجه هستند و نیازهای جهادی به تنهایی پاسخگو نیست و مسئولان به فکر مشکلات مردم این منطقه باشند.

حضور 62 نیروی جهادی در گروه جهادی شهید ابراهیم هادی

عبدالهادی محمودیان مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی پایگاه مقاومت بسیج ابوذر ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اهواز بیان داشت: این گروه جهادی مردمی بوده و گروه‌های دانشجو و طلبه در آن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این گروه بیش از 62 نفر فعالیت می‌کنند که 17نفر آن را خواهران تشکیل می‌دهد . این گروه در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی در حال کار جهادی است.

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی پایگاه مقاومت بسیج ابوذر ماهشهر گفت: این گروه در مناطق محروم کوی شهید صباغان سربندر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد 142بسته غذایی وکالای پزشکی به ارزش بیش از 3 میلیون تومان تهیه و توزیع شده است. در زمینه تهیه نوشت افزار نیز این گروه فعال بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از 30 گروه جهادی در خوزستان در بخش های مردمی، دانشجویی، طلبه و دانش آموزی فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها در شهرستان‌های مختلف در عرصه‌های فرهنگی، دینی ، آموزشی، بهداشتی، عمرانی مشغول به فعالیت جهادی هستند.

گزارش از اکبر بهاری

انتهای پیام/م

نظر شما