شناسهٔ خبر: 28197416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسکو اقدام تل آویو را در مورد سرنگونی هواپیمای روسیه بی پاسخ نمی گذارد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور اقدام نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی را در خصوص حادثه سقوط یک فروند هواپیمای نظامی ایلیوشین-20 را در سوریه بی پاسخ نمی گذارد.
به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: به اطلاع همکاران خود در اسرائیل رسانده ایم و من شخصا به اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل اطلاع دادم که اینگونه اقدامات آنها از سوی مسکو بی پاسخ نخواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه بمب افکن روسیه پیش از آنکه از سوی سامانه های دفاع هوایی سوریه مورد هدف قرار بگیرد و سقوط کند، سرگرم عملیات شناسایی و عملیات گشتی زنی در منطقه عاری از تنش ادلب بود، افزود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در پی بروز این حادثه غم انگیز وعده داد اوضاع امنیتی نیروی های نظامی روسیه را در سوریه بهبود بخشد.
وی تاکید کرد، مقامات اسرائیلی بدون هرگونه اطلاع قبلی ،دقیقا یک دقیقه پیش از حمله گفتند آماده حمله به تجهیزاتی در سوریه هستند و سپس عملیات را انجام دادند.
این در حالی است که پدافند هوایی سوریه در واکنش به حملات اسرائیل هواپیمای ایلیوشین روسیه را مورد هدف قرار داده و سرنگون کردند.
براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، ساعت 23 روز گذشته (دوشنبه) به وقت گرینویچ، در حالی که هواپیمای نظامی مورد نظر در حال بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در 35 کیلومتری سواحل سوریه، در دریای مدیترانه بود، هرگونه تماس خود را از دست داد.
براساس اظهارات وزارت دفاع روسیه، این هواپیما در حین حملات 4 جنگنده اف-16 اسرائیل به تجهیزات سوریه در منطقه لاذقیه از صفحه رادار محو شد.

نظر شما