شناسهٔ خبر: 28197231 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

پیروزی سخت والیبال ایران مقابل فنلاند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله نخست مسابقات قهرمانی جهان مقابل فنلاند به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میزبانی دو کشور بلغارستان و ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین بازی مرحله مقدماتی به مصاف تیم فنلاند رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد تا با کسب ۴ پیروزی از پنج بازی خود با ۱۱ امتیاز و یک بازی بیش تر نسبت به بلغارستان در جایگاه دوم جدول رده بندی گروه D قرار گیرد تا تکلیف بازی دو تیم بلغارستان و لهستان مشخص شود.

فنلاند با شکست مقابل ایران با ۲ پیروزی و ۶ امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت. صعود هر دو تیم به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان، پیش از این بازی قطعی شده بود.

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، محمدجواد معنوی نژاد، علی شفیعی و امیر حسین توخته برای ایران و ترواپورتی، سیوولا، کراستینس، سیریلا، سینکونن و ماکینن برای فنلاند آغاز گر بازی بودند. در حالیکه کار سختی برای تیم ملی ایران پیش بینی نمی‌شد اما فنلاند با ارائه یک نمایش خوب بازی را به ست پنجم کشاند و موفق شد یک امتیاز از این بازی کسب کند. دو تیم پیش از این تنها یک بار در سال ۱۹۷۰ در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل هم قرار گرفته بودند که ملی پوشان ایران ۳ بر یک به پیروزی رسیده بودند.

*نتایج ست شماری:

ست نخست: ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران
ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود فنلاند
ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود فنلاند
ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
ست پنجم: ۱۵ بر ۱۲ به سود ایران

شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ملی ایران در گروه D رقابت‌ها با تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان، کوبا، لهستان و فنلاند همگروه هستند که دو تیم پورتوریکو و کوبا با قرار گیری در قعر جدول از صعود به مرحله دوم بازماندند. در آخرین بازی گروه D دو تیم لهستان و بلغارستان از ساعت ۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

امشب مرحله مقدماتی مسابقات به پایان می رسد و رقابت‌های مرحله دوم از روز جمعه آغاز می‌شود.

رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که در سال‌های ۱۹۷۰، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حضور داشته است موفق شد در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کند که بهترین مقام کسب شده در ادوار رقابت‌های قهرمانی جهان برای والیبال ایران بوده است.

 در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان، ۲۶ تیم در چهار گروه شش تیمی تقسیم شده اند و در پایان مرحله نخست مسابقات، چهار تیم برتر هر گروه به دور بعد صعود خواهند کرد.

در مرحله دوم ۱۶ تیم حاضر به چهار گروه چهار تیمی تقسیم می شوند و پس از پایان رقابت های این مرحله نیز صدرنشین های هر گروه به همراه دو تیم برتر سایر گروه ها موفق به صعود به مرحله سوم خواهند شد.

در مرحله سوم نیز دو گروه سه تیمی تشکیل و تیم ها رقابت خواهند کرد که در پایان این مرحله نیز دو تیم حذف و چهار تیم برای تعیین فینالیست ها با هم به رقابت خواهند پرداخت.

نظر شما