شناسهٔ خبر: 28195760 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

امام حسین (ع) رهبر آزادگان جهان است

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امام حسین (ع) رهبر آزادگان جهان و در میان منادیان و حامیان آزادی در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: امام حسین علیه السلام به تعبیر پیامبر اکرم (ص) کشتی نجات و چراغ هدایت انسان هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر سه شنبه در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، افزود: پیروی از امام حسین (ع) انسان ها را در مسیر رشد، هدایت و پیشرفت قرار می دهد.
وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در زمانی قیام کرد که ارزش ها از بین رفته و بدعت ها بوجود آمده بود، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای اصلاح خرافات در دین اسلام و برگرداندن سیره امیرالمومنین (ع) و پیامبر اسلام (ص) قیام کرد و خداوند متعال چنین انسانهای را برای قدم گذاشتن در این مسیر سزاوار می‌داند. نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه این آئین معنوی گفت: امام حسین علیه السلام ظلم ناپذیری و ستم ستیزی را به ملت ها نشان داد و اگر ملتی می‌خواهد به رشد، تعالی و استقلال برسد باید امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه تربت کربلا متبرک است اذعان داشت: امام حسین علیه السلام مظلوم عالم است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه مجموعه داری امام حسین (ع) بُعد عاطفی و احساسی دارد، گفت: خون امام حسین به قلب های مومنان تزریق شده و این حرارت تا قیام قیامت سرد نخواهد شد و از جوشش نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه شعاع این عزاداری روز به روز بیشتر می شود، اضافه کرد: اولین عزاداری اباعبدالله حسین علیه السلام در کاخ یزید برگزار شد و سپس در کربلا و مدینه و امروز در جای جای جهان دنیا نام امام حسین همچون نگینی می درخشد و مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار می شود.
نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قلب‌های عاشقان اباعبدالله الحسین در مراسمات عزاداری به هم نزدیک می شود و این مراسمات دنیای ظلم و استکبار را لرزانده است.
آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: آمریکایی ها امروز عنوان می‌کنند که از سرنگون کردن صدام و رژیم بعث عراق پشیمان هستند زیرا که هر سال نزدیک به 30 میلیون نفر از مسلمانان جهان در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند و به عشق امام حسین راهپیمایی می‌کنند و لذا آمریکایی ها هشدارهای داده و تصمیماتی گرفته اند تا مشکلاتی را در این راه به وجود آورند ولی قطعاً موفق نخواهند شد.
وی عنوان داشت: جمعیت مسلمانان جهان در زمان انقلاب اسلامی یک میلیارد و 200 میلیون نفر بود و امروز به یک میلیارد و 800 میلیون نفر رسیده است لذا آمریکایی‌ها برای جلوگیری از رشد جمعیت مسلمانان به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه گفت: حرکتی که با شعار امام حسین علیه السلام آغاز شده است مطمئناً با اقدامات دنیای استکبار متوقف نخواهد شد همانگونه که در جنگ تحمیلی مشاهده کردند جبهه حق توانست با یک شعار یاحسین و با تجهیزات سطح پایین بر رژیم تا دندان مسلح بعثی عراق و دنیای استفاده برتری یابد.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کردد که امروز به حمدالله کشور در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت و رشد چشمگیری داشته است و در بحث نظامی ما امروز از اقتدار بالایی در منطقه و جهان برخوردار هستیم.
او گفت: جوانان ایرانی مسلح به قدرت ایمان و اراده توانستند بسیاری از علم های جهان را به تصرف خود درآورند. وی با بیان اینکه دشمن در مباحث نظامی و سیاسی شکست خورده است، افزود: دشمنان امروز به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی از طریق مباحث اقتصادی و معیشتی مردم هستند لذا با تحریم های اقتصادی مختلف می‌خواهند سرعت پیشرفت علمی و نظامی کشور را بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه گفت: بخش بزرگی از مشکلات امروز کشور به بحث تحریم ها هیچ ارتباطی ندارد و کشور ما در بسیاری از زمینه‌ها همچون ذخیره منابع ارزی، بدهی به بانک های خارجی و عدم وابستگی به دولت های خارجی از بسیاری از کشورهای همسایه بهتر و برتر است و لذا بسیاری از مسائل موجود در کشور مربوط به مشکلات داخلی است و قابل حل خواهد بود.
آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: مهمترین اصل در مقابله با دشمن بصیرت و هوشیاری است و اگر کسی بصیرت و هوشیاری نداشته باشد آگاهانه یا نا آگاهانه در زمین دشمن بازی خواهد کرد و لذا مسئولان باید بیش از گذشته به فکر معیشت مردم بوده و مشکلات اقتصادی آنها را برطرف کنند.
وی اذعان داشت: ملت مسلمان و متدین ایران اسلامی تا زمانی که نام حسین علیه السلام را بر زبان دارند هیچ‌ وقت تسلیم قدرت های زورگو نمی شوند.
وی با بیان اینکه امروز در جهان جبهه ای به نام مقاومت به وجود آمده و بسیاری از کشورها در حال پیوستن به آن هستند، گفت: در کشور عراق دو حادثه پیش آمد که باز هم ثابت کرد دل بستن به آمریکا و خارج شدن از جبهه مقاومت کاری نادرست است.
وی افزود: در حادثه اول آمریکا با ارتباط گیری با نخست وزیر عراق در قبال اقداماتی به وی وعده هایی داد ولی بعد از مدتی امروز مشاهده می کنیم نخست وزیر عراق به طور کلی از سوی مردم و احزاب مختلف کنار زده شد و فرد دیگری عنوان نخست وزیر جدید عراق معرفی شد.
آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد در بحث دوم آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف میان ملت های ایران و عراق بود و از طریق رسانه های خود بحث بی آبی خرمشهر را به انتقال آب ایران به بصره و سپس بی آبی بصره را به انتقال آب عراق به خرمشهر نسبت داد و باعث شد برخی به سفارت ایران در بصره حمله کنند ولی پس از مدتی دروغ های آمریکا آشکار و خود مردم سفارت ایران در این شهر را آباد کردند.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در روز عاشورا آغاز شده و با شعار امام حسین علیه السلام توانست پیروز شود ولی دشمنان نظام انقلاب هنوز ملت بزرگ ایران اسلامی را نشناخته اند.
وی افزود: به لطف خداوند بزرگ امروز در کاخ سفید بسیاری از سران آمریکا با هم درگیر شده و بسیاری معتقدند ترامپ رئیس جمهور آمریکا بایستی استیضاح شود.
او همچنین تصریح کرد که تنها قدرت آمریکا امروز به بحث دلار برمی گردد اگر دلار از مبادلات جهان گرفته شود آمریکا قطعاً شکست خواهد خورد و این کار شروع شده است و بسیاری از کشورها دلار را از مبادلات خارجی خود حذف کرده اند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت، هشت دهستان و 226 روستا دارد.
7399/3012/3033

نظر شما