شناسهٔ خبر: 28195372 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزافه‌گویی پمپئو علیه ایران در واکنش به سرنگونی جنگنده روس در پی حمله رژیم صهیونیستی به لاذقیه

وزیر خارجه آمریکا در ادامه فرافکنی مقامات این کشور، مدعی شد سرنگونی جنگنده روسیه لزوم خروج نیرو‌های ایرانی از سوریه را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

گزافه‌گویی پمپئو علیه ایران در واکنش به سرنگونی جنگنده روس در پی حمله رژیم صهیونیستی به لاذقیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن اگزمینر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (سه شنبه) در واکنش به سرنگونی جنگنده روسی ایل-20 در پی حمله جنگنده های اف-16 رژیم صهیونیستی به صنایع نظامی سوریه در استان لاذقیه، در ادامه فرافکنی‌های مقامات واشنگتن انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفت.

پمپئو ضمن ابراز تأسف بابت سرنگونی جنگنده روسیه، افزود کشته شدن 15 تن از خدمه این هواپیمای نظامی خطر بحران سوریه را بیش از پیش نشان می دهد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتفاق تأسف بار روز گذشته لزوم یافتن راه حل های دائم صلح آمیز سیاسی را برای تنش های متعدد منطقه به ما یادآوری کرد. این اتفاق همچنین خطر اشتباه های محاسباتی فاجعه بار را در بحبوحه عملیات بیشمار و همزمان در سوریه نشان می دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مذبوحانه تلاش کرد ایران را مسئول این حادثه معرفی کند. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه جنگنده های این رژیم از هواپیمای نظامی ایل-20 روسیه به عنوان پوششی برای حمله خود به تأسیسات روسیه در لاذقیه استفاده کردند، مسبب وقوع این حادثه است. پمپئو در ادامه گزافه گویی های خود علیه کشورمان مدعی شد سقوط جنگنده روسیه لزوم یافتن راه حلی برای بحران سوریه که شامل خروج نیروهای ایرانی از این کشور می شود، را بیش از پیش نمایان ساخت. پمپئو مدعی شد: این حادثه لزوم یافتن راه حلی فوری برای مناقشه سوریه که مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد و پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز ایران در انتقال سامانه های تسلیحاتی خطرناک از طریق سوریه که تهدیدی برای منطقه است، را نشان می دهد.

شب گذشته (دوشنبه شب)، 4 فروند جنگنده اف-16 ارتش رژیم صهیونیستی صنایع نظامی سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار دادند. در پی این حمله و ناپدید شدن جنگنده ایل-20 از صفحه رادار، پایگاه هوایی الحمیمیم ارتباط خود را با خدمه این هواپیما از دست داد. وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی عمداً و با استفاده از این هواپیمای نظامی به عنوان پوشش، موقعیتی خطرناک را برای سامانه دفاع هوایی سوریه ایجاد کرده بود و در نتیجه، جنگنده ایل-20 به وسیله سامانه دفاع هوایی اس-200 سوریه سرنگون و همه 15 خدمه آن کشته شدند. مقامات آمریکایی و صهیونیستی برای منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیت های این حادثه در تلاش مذبوحانه، انگشت اتهام را به سمت کشورمان نشانه گرفته اند.

انتهای پیام/

واکنش پمپئو به سرنگونی جنگنده روسیه بر فراز دریای مدیترانه

نظر شما