شناسهٔ خبر: 28195358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

عربستان، سه تن طلا تحویل اعضای گروهک منافقین داد

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک وب‌سایت مستقر در اردن روز سه‌شنبه به نقل از برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین گزارش داده رژیم سعودی سه تن طلا در اختیار این گروهک تروریستی قرار داده است.

وب‌سایت خبری-تحلیلی «البوابه» به گمانه‌زنی‌ها درباره حمایت سعودی از گروهک تروریستی منافقین اشاره کرده و نوشته تا کنون روایت ملموسی از میزان حمایت‌های مادی ریاض از این گروه وجود نداشته است.

یک عضو ارشد سابق گروهک منافقین در گفتگو با البوابه جزئیاتی از انتقال کالا‌های گران‌بها به ارزش چندصد میلیون دلار برای اعضای این گروه ارئه می‌کند. البوابه نوشته تأیید جزئیات سخنان این فرد دشوار است، اما اولین روایت جامع از همکاری‌های منافقین با عربستان به شمار می‌رود.

این عضو ارشد گروهک منافقین که شخصاً مسئول نظارت بر این مبادلات بوده گفته مقام‌های سعودی در داخل دستگاه امنیتی ترکی بن فیصل آل سعود، رئیس وقت دستگاه اطلاعات سعودی و ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان سه تُن طلا و دست‌کم چهار چمدان ساعت‌های رولکس تحویل اعضای «مجاهدین» داده‌اند.

«مسعود خدابنده» که در دستگاه منافقین مسئولیت اداره مسائل امنیتی را داشته در گفتگو با البوابه به توضیح درباره یک شبکه قاچاق و فروش بازار سیاه برای حمایت مخفیانه از منافقین پرداخته است.

او می‌گوید طلا و سایر کالا‌های گران‌بها از عربستان به بغداد منتقل شده و بعد از آن با واسطه تجار مرتبط با سعودی در بازار سیاه‌های «امان»، پایتخت اردن فروخته می‌شدند. پول ناشی از این معلاملات به حساب‌های مرتبط با اعضای منافقین در «بانک‌های فراساحلی» منتقل می‌شدند.

سال ۱۹۸۹، یک سال قبل از حمله صدام، رئیس‌جمهور معدم عراق به کویت، خدابنده و مسعود رجوی، سرکرده وقت گروهک منافقین با اسکورت پلیس عراق به عربستان سفر کرد.

خدابنده گفته هنگام بازگشت از این سفر دو چمدان حاوی هدیه که شامل طلا و ساعت‌های رولکس بوده با خود به عراق آورده‌اند. این ساعت‌ها سفارشی ساخته شده بودند و تصویر پادشاه عربستان روی آن‌ها حک شده بود.

نظر شما