شناسهٔ خبر: 28195062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشت ۱۳۳ رشته حذف شده دانشگاه آزاد به فهرست رشته‌های مجاز/ کارشناسی‌های غلط اعلام نتایج کارشناسی ارشد را عقب انداخت

طهرانچی درباره وضعیت وجود رشته های محل های دانشگاهی گفت: اکنون بهترین تعامل را وزارت علوم و بهداشت داریم.

صاحب‌خبر -
طهرانچی با اشاره به وضعیت حذف برخی رشته محل‌های دانشگاه آزاد گفت: بعد از بررسی‌های مجدد ۱۳۳ رشته به فهرست رشته‌های قانونی بازگشتند.
 
بهریت ارتباط را با وزارت بهداشت و علوم داریم/ بروکراسی‌های اداری اعلام نتایج را عقب انداختبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد در بخش خبری ساعت ۲۱ که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: در مقطعی هستیم که بهترین ارتباط را با وزارت علوم و بهداشت داریم و شعار ما نظام عالی کارآمدی و کیفیت است.

وی درباره حذف برخی رشته‌محل های دانشگاهی اظهار کرد: در بررسی‌های شورای گسترش مشخص شد که ۱۱ هزار داوطلب تحصیل در دانشگاه آزاد در حدود ۸۰۰ رشته محل قبول نشدند، زیرا رشته های مورد نظر آنها حذف شده است.

 سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه بسیاری از رشته‌ها با وجود قدمت چندین سال  و پذیرش  دانشجو  به یکباره حذف شدند، گفت: این رشته‌ها  از مسیر قانونی در دانشگاه آزاد تدریس می شدند  اما به دلیل برخی کارشناسی‌های غلط از فهرست رشته‌های این  دانشگاه حذف شدند.

طهرانچی ادامه داد:  بعد از بررسی‌های انجام گرفته  ۱۳۳ رشته  از مجموع  ۸۰۰ رشته  حذف شده، به فهرست رشته های مجاز دانشگاه بازگشتند  و بر این اساس  از  ۱۱ هزار داوطلب قبول نشده، هفت هزار داوطلب پذیرفته شدند و تعداد پذیرفته نشده ها به چهار هزار نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه آزاد با اشاره به مشکل اصلی حذف رشته محل ها گفت: مشکل اصلی از سوی کارشناسی‌های غلط انجام گرفته است و با وجود آنکه رشته‌ها همگی مجوز دارند  اما به یکباره حذف شدند و همین موضوع سبب سردرگمی دانشجویان شده است.

وی درباره هدفگذاری دانشگاه آزاد برای برنامه های آتی اظهار کرد: باید به گونه ای حرکت کنیم که تا سال ۱۴۰۴ انتخاب اول دانشجویان باشیم و نکته مهم این است که حذف یا اضافه رشته محل‌های این دانشگاه از عهده خودمان بر می‌آید.

 سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه به سمت تعالی آموزش عالی می‌رویم، اظهار کرد: با وجود تمامی تلاش ها اما برخی کارشناسی های غلط سبب می‌شود تا مسائلی پیش بیاید و کارآمدی مناسبی نداشته باشیم.

علت تاخیر در اعلام نتایج پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد

طهرانچی درباره تاخیر در اعلام نتایج دانشگاه آزاد گفت: در شورای گسترش، رشته محل‌ها مشخص می‌شوند و بر همین اساس قرار بود تا   سازمان سنجش رشته محل ها را اعلام کند و دانشگاه آزاد هم رشته محل ها را در اختیار سازمان سنجش قرار داد.

وی بیان کرد: روز شنبه اطلاعات اولیه کارشناسی درباره وضعیت رشته‌محل‌های دانشگاهی به مسئولان سازمان سنجش داده شد و سپس به تائید شورای گسترش رسید و فرایندها مورد بررسی قرار گرفتند اما تحمیل برخی فرایندهای اضافی برای بررسی رشته محل‌ها  سبب شد تا اعلام نتایج سه روز به طول بیانجامد و به همین دلیل نتایج با تاخیر اعلام شد.

انتهای پیام/

نظر شما