شناسهٔ خبر: 28195049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آیت الله خاتمی: دشمن می‌خواهد مردم را از انقلاب جداکند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه رسیدن به حق حمایت و اطاعت از ولایت فقیه بوده و مردم باید صف خود را از دشمن جداکنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: آیت الله سیداحمد خاتمی در مراسم سخنرانی شب تاسوعای حسینی حرم مطهر رضوی اظهارکرد: بدون شک یکی از مهم‌ترین افراد تاثیر گذار در واقعه کربلا حضرت ابوالفضل (ع) بود که نقش مهمی را در این حادثه ایفا کرد.

وی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) چند ویژگی مهم داشت که اولین آن بصیرت بود و ایشان به خوبی دشمن را می‌شناخت و در شرایط غبارآلود فتنه خط و مسیر خود را گم نکرد و در شرایط سخت همواره پیرو امام خویش بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: به گفته امیر المومنین (ع) خداوند از کسانی که نان به نرخ روز می‌خورند خشنود نیست و انسان باید مسیرش در زندگی مشخص باشد نه اینکه هر موجی بیاید او هم به همان سمت برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جایی که حق از باطل روشن است انتظار از یک عاشورایی این است که جبهه حق را تقویت کند و بی طرفی در این شرایط بی بصیرتی است که حضرت ابالفضل (ع) این مهم را در کربلا به نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در دوران امیرالمومنین (ع) نیز عده‌ای در جبهه دشمن نبودند، اما حق را تنها گذاشتند و حضرت علی (ع) این افراد را گناهکار خطاب کردند. نتیجه این اقدام تنها ماندن امام علی (ع) در دوران زندگی بابرکتشان بود.

خاتمی اظهارکرد: اگر امروز ولایت فقیه حق نباشد باید از یافتن حق در جهان مایوس بود که اینگونه نیست و اگر پرچمی در جهان نشان حق باشد بدون شک ولایت فقیه است. برخی در این حوزه هم بی طرف هستند تا ضد انقلاب از آن‌ها تجلیل کند که باید گفت: در این شرایط مرگ برای انسان بهتر است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم کشور سالیان طولانی است با افتخار شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را سر می‌دهند و بر این عقیده استوار هستند.

وی ویژگی دیگر حضرت ابوالفضل (ع) را اراده فولادین دانست و بیان کرد: عده‌ای دارای ایمان‌های موسمی هستند و وقتی به مشکلی برمی خورند به یاد خداوند می‌افتند و همین که مشکل آن‌ها حل شد خداوند را فراموش می‌کنند. برخی دینشان تنها کلامی است و در رفتارش هیچ نشانی از دین داری نیست. عده‌ای هم وجود دارند که مبنای دین آن‌ها شخصیت‌ها هستند و به همین دلیل گمراه می‌شوند.

خاتمی تاکید کرد: افرادی که روزی مقابل پیامبر تلاش می‌کردند به جهاد بروند بعد از ایشان حضرت علی (ع) را یاری نکردند. کسانی که چشمشان به زبان شخصیت هاست دچار مشکل می‌شوند. خیلی‌ها سوابق افتخار آمیز زیادی داشتند، اما در فتنه مسیر را گم کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: عاشورا تنها مربوط به گذشته نیست و ما امروز باید در زندگی این واقعه را الگو قرار دهیم و درس‌های لازم را بگیریم و به کار بندیم.

وی تاکید کرد: امروز حفظ نظام اسلامی امتحان بزرگ ملت ما بوده و مردم نباید با توطئه‌های دشمن صف خود را از انقلاب و امام راحل (ره) جداکنند که تاکنون اینگونه نبوده و به یاری خداوند نخواهد بود.

نظر شما