شناسهٔ خبر: 28194750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه؛

مایک پمپئو: انتقال سلاح توسط ایران به سوریه پایان یابد!

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه در بیانیه ای بی ارتباط ادعا کرد: باید به انتقال سلاح توسط ایران به سوریه پایان داد؛ این امر تهدیدی برای منطقه است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه با صدور بیانیه ای بی‌ربط و بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان واشنگتن به تروریست ها در سوریه ادعا کرد: این رویداد نشان داد که باید به دنبال راه حلی سیاسی برای بحران در سوریه باشیم.

وزیر خارجه آمریکا بی آنکه به مبارزه بی امان تهران با تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور اشاره ای کند؛ در این بیانیه ادعا کرده است: باید به انتقال سلاح توسط ایران به سوریه پایان داد؛ این امر تهدیدی برای منطقه است!

وی در ادامه گفت: از این حادثه متأسفیم.

پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به طور مستقیم اسرائیل را مسئول سقوط هواپیمای روسی در سوریه دانسته بود.

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای درباره سقوط هواپیمای Il-۲۰ این کشور در سوریه اعلام کرد: حملات جنگنده های اسرائیلی به سوریه موجب زنجیره ای از حوادث شده که هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی بخشی از این حوادث است. روسیه پاسخگویی به این حادثه را برای خود محفوظ می داند.

نظر شما