شناسهٔ خبر: 28194676 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

پاکسازی کبد و کلیه با طب سنتی

شربت کیالک) زالزالک)حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی (زینک)، پروتئین، منگنز، تانن، اسید سیتریک و تارتاریک، پکتین، فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها و قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در تصفیه خون، پاکسازی سموم از کبد و کلیه‌ها و رفع غلظت خون< Blood concentration> مؤثر دانست.


به گزارش شفا آنلاین:شربت کیالک) زالزالک)حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی (زینک)، پروتئین، منگنز، تانن، اسید سیتریک و تارتاریک، پکتین، فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها و قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است.


برای بررسی خواص شربت کیالک و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را  می‌خوانید.
 مهم‌ترین خواص شربت کیالک
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت کیالک اظهار کرد: این شربت نقشی مؤثر در تصفیه خون، پاکسازی سموم از کبد و کلیه‌ها، رفع غلظت و کاهش اسید اوریک خون دارد؛ شربت کیالک به کنترل و کاهش قند، چربی و فشار خون کمک می‌کند.
وی بیان کرد: شربت کیالک تأثیری چشمگیر در تناسب اندام و لاغری افراد دارد؛ این شربت با پاکسازی عروق از رسوبات و چربی (کلسترول) به  بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی کمک و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت کیالک نقشی مؤثر در طراوت و زیبایی پوست دارد و از ابتلای افراد به اگزما، خارش، حساسیت و پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی که با خارش همراه است) جلوگیری می‌کند.
عظمایی تأکید کرد: شربت کیالک تأثیری چشمگیر در رفع تنگی نفس  ناشی از بیماری‌های قلبی دارد و از بزرگ شدن و ضعف قلب جلوگیری می‌کند؛ این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب است و تشنج‌های عصبی و بی‌خوابی را رفع می‌کند.
وی تصریح کرد: شربت کیالک رسوب‌های موجود در عروق را که به علت مصرف غذا‌های چرب، استشمام دود سیگار و قلیان و آلودگی هوا به وجود می‌آیند، پاکسازی می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت کیالک نقشی مؤثر در کاهش صفرا، رفع تپش غیر طبیعی قلب، عطش و تب بدن، تقویت معده، روده و سیستم ایمنی بدن، بهبود سکسکه، سرگیجه و عوارض ناشی از یائسگی، پیشگیری از ابتلا به تصلب‌ شرایین و سفت و سخت شدن عروق، دفع سنگ کیسه صفرا و تسکین درد‌های روماتیسمی دارد.
 
 موارد منع مصرف شربت کیالک
عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت کیالک یادآوری کرد: مصرف دارو‌های شیمیایی قند، فشار، چربی و رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین همزمان با شربت کیالک ممنوع است و باید بین استفاده از دارو‌ها و نوشیدن شربت ۲ تا ۳ ساعت فاصله باشد.
مواد لازم برای تهیه ۲ و نیم لیتر شربت کیالک
عرق کیالک                                           یک و نیم لیتر
آب زرشک سیاه                                    نیم لیتر
عسل                                                      ۵۰۰ گرم
 طرز تهیه شربت کیالک
- عرق کیالک را با آب زرشک سیاه مخلوط کنید.
- مخلوط عرق کیالک و آب زرشک سیاه را کمی حرارت دهید تا به دمای ۵۰ درجه سانتی گراد برسد.
- عسل را به سایر مواد اضافه کنید.
- شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.
- شربت را پس از سرد شدن داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
- برای تهیه یک لیوان شربت کیالک سه قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید؛ بقیه لیوان را آب اضافه کنید.
- شربت کیالک را می‌توان روزانه سه لیوان ۳۰ دقیقه قبل از غذا یا ۲ ساعت پس از غذا میل کرد.بهداشت نیوز
 

نظر شما