شناسهٔ خبر: 28194518 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه تجسمی بازسازی وقایع صدر اسلام در تکاب گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، نمایشگاه تجسمی بازسازی وقایع صدر اسلام با عنوان' جلوه های عشق' عصر امروز /سه شنبه/ در تکاب گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

مسوول برگزاری نمایشگاه جلوه های عشق در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه وقایع تاریخی از دوران حضرت ابراهیم (ع) و صدر اسلام تا حوادث روز عاشورا به شکل حجمی در ابعاد واقعی توسط جمعی از هنرمندان بسیجی بازسازی شده و به نمایش درآمده است.
بابک مولاداد افزود: این نمایشگاه از 20 غرفه تشکیل شده و بیانگر جلوه ها و صحنه های تاریخی از قربانگاه حضرت اسماعیل (ع)، واقعه غدیرخم، کوچه های بنی هاشم، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و وقایع مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا و مبارزه یاران امام حسین (ع) با سپاهیان یزید است.
وی بیان کرد: بازسازی مسجد کوفه و ضربت خوردن حضرت علی (ع)، صحنه دفن شبانه حضرت زهرا (س)، نهر فرات و حوادث مربوط به ظهر عاشورا از مهمترین بخش های این نمایشگاه است.
مولاداد ادامه داد: این نمایشگاه با ایجاد فضایی معنوی در بستر محیطی از خشت و چوب یادآور دوره های مختلف تاریخی در صدر اسلام بوده که برای ساخت و اجرای آن از متون و روایات مختلف تاریخی استفاده شده و حوادث مهم و ماندگاری مانند قیام عاشورا به شکل هنرمندانه ای به تصویر کشیده شده است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه تجسمی جلوه های عشق با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اعضای اردوهای جهادی و جمعی از هنرمندان بسیجی شهرستان تکاب برپا شده و تا پایان ماه محرم برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نمایشگاه 'خیمه حسینی' با مشارکت جمعی از طلاب حوزه علمیه رسول اکرم (ص) شهرستان تکاب گشایش یافت.
در این نمایشگاه نیز تصاویر و دست سازه هایی از دوران درخشان امام حسین (ع) و قیام عاشورا به نمایش درآمده است.
همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آیین های ویژه سوگواری از جمله مراسم سنتی علم بندی، همایش شیرخوارگان حسینی و سوگواره ' احلی من العسل ' در شهرستان تکاب برگزار شد.
همزمان با آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان تکاب، کوچه ها و خیابان های شهر و روستاها سیاهپوش شده و مردم عزادار این شهرستان همنوا با سراسر کشور با رونق بخشیدن به دسته های سینه زنی و زنجیر زنی برای سوگواری در تاسوعا و عاشورای حسینی آماده می شوند.
7514/6185/2093

نظر شما