شناسهٔ خبر: 28194031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو در پی سرنگونی جنگنده روس پس از حمله رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه

در پی سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه پس از حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، نتانیاهو و پوتین امروز تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو در پی سرنگونی جنگنده روس در لاذقیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه بر فراز دریای مدیترانه پس از حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به استان لاذقیه سوریه و کشته شدن 15 سرنشین نظامی این جنگنده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز (سه شنبه) تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

این گزارش به نقل از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی می افزاید: نتانیاهو در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد تل آویو حاضر است همه اطلاعات لازم برای تحقیق درباره سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه را در اختیار مسکو قرار دهد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد اعزام فرمانده نیروی هوایی ارتش این رژیم به مسکو را نیز مطرح کرد.

نتانیاهو همچنین ضمن ابراز تأسف بابت کشته شدن 15 سرنشین نظامی جنگنده ایل-20 روسیه، مدعی شد سوریه مسئول سرنگونی این هواپیماست.

شب گذشته (دوشنبه شب)، 4 فروند جنگنده اف-16 ارتش رژیم صهیونیستی صنایع نظامی سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار دادند. در پی این حمله و ناپدید شدن جنگنده ایل-20 از صفحه رادار، پایگاه هوایی الحمیمیم ارتباط خود را با خدمه این هواپیما از دست داد. وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی عمداً و با استفاده از این هواپیمای نظامی به عنوان پوشش، موقعیتی خطرناک را برای سامانه دفاع هوایی سوریه ایجاد کرده بود و در نتیجه، جنگنده ایل-20 به وسیله سامانه دفاع هوایی اس-200 سوریه سرنگون و همه 15 خدمه آن کشته شدند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه گزافه گویی های خود علیه کشورمان گفت اسرائیل برای مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه و هر گونه تلاش تهران -که خواهان نابودی اسرائیل است- برای انتقال تسلیحات مرگبار به حزب الله لبنان، مصمم است.

انتهای پیام/

نظر شما