شناسهٔ خبر: 28193767 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای سه تماس تلفنی رهبر انقلاب با استاد شهریار

27شهریور روز بزرگداشت بزرگ مرد شعر غزل شهریار بهانه‌ای است که به روایت خاطره‌ای از این شاعر فرهیخته با رهبر معظم انقلاب بپردازیم.

صاحب‌خبر -

ماجرای سه تماس تلفنی رهبر انقلاب با استاد شهریاربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 27شهریور روز بزرگداشت «شعر و ادب فارسی» است و بهانه‌ی این نام‌گذاری، وفات شاعر برجسته‌ی ایرانی، محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  از برترین شهریارشناسان معدود هستند که از دیرباز در جریان احوال و آثار شهریار بوده‌اند. ایشان حداقل سه دوره‌ی کامل آثار شهریار را مطالعه‌ی تنقیدی کرده‌اند. در هر یک از ملاقات‌ها ایشان نکته‌های بدیعی درباره‌ی ظرافت اشعار استاد حکیم شهریار گفته‌اند.

همچنین استاد شهریار علاقه‌ای بسیار به رهبر انقلاب اسلامی داشتند به گونه‌ای که هنگام دیدار با ایشان دست آقا را به سینه فشردند و مدام تکرار می‌کردند، "شما ابوالفضل مایی".

به روایت بیوک نیک اندیش، همراه و همدل بزرگ مرد شعر غزل،هنگامی که استاد شهریار در بیمارستان امام تبریز بستری شدند، رهبر انقلاب سه بار برای جویا شدن از حال استاد تماس گرفتند و سخت نگران حال استاد بودند.

دومین تماس زمانی رخ داد که حال استاد به وخامت کشیده شده بود و حضرت آقا دستور دادند تا شهریار را با هواپیما به تهران منتقل کنند و دستور بستری شدن استاد، در بیمارستان مهر تهران را صادر کردند. پس از آن با بزرگانی از وزارت علوم و بهداشت به دیدار استاد شتافتند و از وی دلجویی کردند.

آیت الله خامنه‌ای دوبار به عیادت استاد تشریف آوردند و بعد از وفات آخرین سلطان شعر ایران، تا فرودگاه پیکر استاد را با احترامی فراموش نشدنی بدرقه فرمودند.

ماجرای سه تماس تلفنی رهبر انقلاب با استاد شهریار

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما