شناسهٔ خبر: 28193736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی یانگ بویز-منچستریونایتد؛ کلاس درس آقای خاص برای کارآموزهای جدید لیگ قهرمانان

میلاد وفادار

یانگ بویز تنها چند ساعت تا محقق شدن رویای دیرینه خود برای بازی کردن در لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- تیم های یانگ بویز و منچستریونایتد در اولین بازی شان در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند.

مشخصات بازی

روز و تاریخ برگزاری: چهارشنبه 19 سپتامبر 2018 | 28 شهریور 1397

تورنمنت: لیگ قهرمانان اروپا | بازی اول از مرحله گروهی

ساعت: 23:30

داور: دنیز آیتکین (آلمان)

دنیز آیتکین

ورزشگاه: استادو سوئیس (گنجایش: 31120)

ترکیب احتمالی و شرایط دو تیم

میزبان به عنوان صدرنشین لیگ سوئیس در این بازی حاضر می شود. شاگردان جراردو سیونه در هر شش بازی ابتدایی خود در فصل جدید لیگ سوئیس برنده شده اند، 19 گل زده اند و تنها 4 گل دریافت کرده اند. با این وجود یانگ بویز در 10 بازی اروپایی اخیر خود تنها 2 بار رنگ برد را دیده است و 4 تساوی و 4 شکست، حاصل کار آن ها در هشت بازی دیگر بوده است.

یانگ بویز

نکته قابل توجه این که یانگ بویز برای اولین بار جواز حضور در بازی های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. این تیم در شش بازی قبلی خود مقابل حریفان انگلیسی تنها یک بار برنده شده است که آن هم به دیدار رفت پلی آف لیگ قهرمانان فصل 11-2010 بر می گردد؛ پایتخت نشینان در آن بازی با نتیجه 3-2 بر حریف خود غلبه کردند.

  • مهره های کلیدی

یانگ بویز هم در طول سالیان همانند دیگر باشگاه های سوئیسی، همیشه ستارگانش را به تیم های آلمانی واگذار کرده است. کاظم آدامز آخرین نمونه ای است که در تابستان امسال به هوفنهایم نقل مکان کرد. اما در حال حاضر خطرناک ترین مهره آن ها، گیلم هورائو (مهاجم سابق پاری سن ژرمن) است. 15 گلی که او طی 20 بار قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیمش در فصل گذشته به ثمر رساند به یانگ بویز کمک کرد تا برای اولین بار طی 32 سال گذشته، قهرمان لیگ سوئیس شود. این مهاجم 34 ساله در شش بازی این فصل 4 بار و در دو بازی در پلی آف لیگ قهرمانان، 2 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است.

کوین ام بابو (مدافع راست تیم) دیگر بازیکنی است که باید به او نظر افکند. مدافع سابق نیوکاسل این روزها در برن خوش درخشیده است و چندی پیش در مصاف سوئیس با ایسلند در لیگ ملت های اروپا، به جای استفان لیخشتاینر در ترکیب اصلی قرار گرفت و اولین بازی ملی خود را انجام داد. در سمت چپ زمین میرالم سلیمانی هم واقعا عنصر خطرناکی است. هافبک سابق آژاکس و بنفیکا در فصل جاری دو گل و پنج پاس گل را طی هشت بازی به ثبت رسانده است و یانگ بویز روی آمادگی این بازیکن صرب هم حساب باز خواهد کرد.

  • پیشینه سرمربی تیم

یانگ بویز فصل گذشته طی 36 بازی در سوپرلیگ سوئیس، 84 بار گلزنی کرد؛ 12 بار بیشتر از بازلی که در فاصله ای 15 امتیازی نسبت به آن ها فصل را در رده دوم به پایان رساند. آدی هوتر، سرمربی سابق آن ها جانشین نیکو کواچ در آینتراخت فرانکفورت شد اما روند رو جلوی یانگ بوی با حضور جراردو سیونه مختل نشده است. این مربی هرگز با چنین چالش بزرگی مواجه نشده است و تا کمتر از یک سال قبل، هدایت تیم زیر 21 سال لوزرن را در دست داشت.

  • استادیوم خانگی یانگ بویز

یانگ بویز- استادیوم ملی سوئیس

دو نکته در مورد استادیوم خانگی آن ها قابل اشاره است: 1- چمن ورزشگاه مصنوعی است و بنابراین تحت تاثیر آب و هوای خاص اقلیم سوئیس قرار نمی گیرد. 2- سقف ورزشگاه مجهز به پنل های خورشیدی است که نور ورزشگاه را تامین می کنند و در زمان ساخت، بزرگترین نمونه از این فناوری بودند و البته هنوز آنقدری قدرتمند هستند که بتوانند به 400 خانه برق رسانی کنند. 

  • چرا نام تیم یانگ بویز است؟

یانگ بویز در 14 مارس 1898 توسط چهار دانش آموز مقطع متوسطه به نام های مکس و اسکار شواب، هرمان بائر و فرانتس کرلی تاسیس شد. آن ها برای مدتی تیم دانش آموزی باشگاه برن به شمار می رفتند تا این که در سال 1925 این دو تیم از هم جدا شدند و باشگاه امروزی شکل گرفت. چرا یانگ بویز (به معنی پسران جوان)؟ چون چهار سال قبل تر، تیمی به نام اولد بویز (پسران مسن) تاسیس شده بود. یانگ بویزی ها حتی رنگ زرد و مشکی لباس شان را از آن ها الهام گرفتند. این روزها اولد بویز در سطح سوم فوتبال سوئیس بازی می کند.

در مقابل منچستریونایتد برای بیست و دومین دوره در بازی های لیگ قهرمانان اروپا حاضر می شود. آن ها پس از کسب دو برد خارج از خانه مقابل برنلی و واتفورد، با روحیه ای بالا عازم سوئیس شده اند. با وجود این که نباید تیم با انگیزه یانگ بویز را دست کم گرفت، ژوزه مورینیو به خوبی می داند که امتیاز کسب کردن مقابل این حریف (حتی در خارج از خانه) آسان تر است امتیاز گرفتن مقابل والنسیا و یوونتوس خواهد بود.

یونایتد در 20 بازی اروپایی اخیر خود تنها سه بار شکست خورده است و 13 برد و چهار مساوی دیگر نتایج تیم در این برهه بوده اند. با وجود مصدومیت فیل جونز و مارکوس روخو، خبر خوش این است که لوک شاو، آندر هررا و دیوگو دالوت همراه تیم به سوئیس سفر کرده اند. محرومیت 3 جلسه ای مارکوس رشفورد در بازی های لیگ هم فرصت خوبی را فراهم کرده تا او به جای الکسیس سانچز در وینگ چپ به میدان برود.

روملو لوکاکو- اورتون- یانگ بویز

روملو لوکاکو با حریف آینده تیمش غریبه نیست؛ در حقیقت آخرین باری که یانگ بویز به مصاف تیمی انگلیسی رفت، به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در سال 2015 باز می گردد که آن ها با نتیجه 4-1 مقابل اورتون باختند و روملو لوکاکو در آن بازی هت تریک کرد. 

پیش بینی هو اسکورد

یانگ بویز 0-2 منچستریونایتد

نظر شما