شناسهٔ خبر: 28193535 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جنگنده‌های اسرائیل احتمالاً دیگر نتوانند آزادانه در آسمان سوریه پرواز کنند

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد پس از سرنگونی هواپیمای روسیه، جنگنده‌های اسرائیل احتمالاً دیگر نتوانند آزادانه در آسمان سوریه پرواز کنند.

صاحب‌خبر -

جنگنده‌های اسرائیل احتمالاً دیگر نتوانند آزادانه در آسمان سوریه پرواز کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یاکوف کدمی، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موسوم به «ناتیف»، امروز (سه شنبه) در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، پیش بینی کرد پس از سرنگونی جنگنده «ایل-20» روسیه بر فراز دریای مدیترانه به وسیله سامانه موشکی اس-200 سوریه، اسرائیل احتمالاً دیگر نمی تواند آزادانه هواپیماهای خود را در آسمان سوریه به پرواز درآورد.

کدمی در این باره گفت: بین روسیه و اسرائیل توافقی وجود داشت مبنی بر اینکه اقدامات اسرائیل در آسمان سوریه جان نظامیان روس را به خطر نیندازد. اسرائیل این توافق را نقض کرد. آنچه پس از این اتفاق خواهد افتاد به موضع اسرائیل در این باره بستگی دارد. به احتمال زیاد، اسرائیل دیگر برای به پرواز درآوردن هواپیماهای خود در آسمان سوریه از آزادیِ پیش از وقوع این حادثه برخوردار نخواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز در تلاشی مذبوحانه برای توجیه اقدامات خود که به سرنگونی جنگنده روس منجر شد، ضمن ابراز تأسف بابت کشته شدن 15 سرنشین نظامی این جنگنده، دمشق و تهران را مقصر این حادثه خواند!

این مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همچنین حمله اسرائیل به صنایع نظامی ارتش سوریه در استان لاذقیه را به خودی خود و بدون در نظر گرفتن حوادث پس از آن، یک اقدام غیرمسئولانه و توجیه ناپذیر خواند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شده بود جنگنده های اف-16 این رژیم شب گذشته، تأسیسات ارتش سوریه که سیستم‌ها و تجهیزات لازم برای ساخت تسلیحات نقطه‌زن و مرگبار را در خود جای داده بود، هدف قرار دادند. بر اساس ادعای ارتش رژیم صهیونیستی، این تجهیزات قرار بود به حزب‌الله لبنان تحویل داده شود.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است پایگاه هوایی الحمیمیم شب گذشته (دوشنبه شب) پس از حمله 4 جنگنده اف-16 اسرائیل به تأسیسات سوریه در استان لاذقیه، ارتباط خود را با خدمه جنگنده ایل-20 از دست داد، زیرا این هواپیما از صفحه رادار ناپدید شده بود. وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد ارتش رژیم اسرائیل عمداً و با استفاده از هواپیمای روسی به عنوان پوشش، موقعیتی خطرناک را برای سامانه دفاع هوایی روسیه ایجاد کرده بود و در نتیجه، جنگنده ایل-20 به وسیله سامانه دفاع هوایی اس-200 سوریه سرنگون شد.

انتهای پیام/

نظر شما