شناسهٔ خبر: 28193367 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵۰ هزار تن مواد خام کشاورزی اردبیل جذب صنایع تبدیلی می‌شود

R41374/P1486/S6,49/CT11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۱۵۰ هزار تن مواد خام کشاورزی اردبیل جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اردبیل اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته امسال 150 هزار تن مواد خام کشاورزی اردبیل جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی خواهند شد که این مسئله نقش مهمی در توسعه ایجاد اشتغال دارد.

وی با اشاره به این که اهمیت به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان یک اولویت اساسی است بیان کرد: علاوه بر اشتغال‌زایی 350 نفری در این حوزه شاهد توسعه اقتصاد و تجارت نیز در استان خواهیم بود که این مسئله نقطه عطفی برای تحقق اهداف مورد نظر خواهد بود که امیدواریم این مسئله مورد توجه واقع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مجهزسازی انبارخانه‌های مدرن با هدف نگهداری محصولات تولیدی سیب‌زمینی اولویت اساسی است که در این زمینه 16 سردخانه با ظرفیت 40 هزار تنی در حال احداث است که بی‌شک این موضوع بسیاری از مشکلات در ارتباط با نگهداری محصول سیب‌زمینی را رفع خواهد کرد.

نیکشاد بیان کرد: 1.5 میلیون تن محصولات کشاورزی به محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود که در راسای اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی کشت نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام یافته و تلاش بر این است که با استفاده از ظرفیت کادر فنی مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی پروژه‌های حوزه کشاورزی را در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال حاضر اولویت اساسی است که راه‌اندازی کارخانه‌های مربوط به بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و تلاش بر این است که با برنامه‌های تدوین شده از فساد محصولات تولیدی بخش کشاورزی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/م

نظر شما