شناسهٔ خبر: 28193338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۵۰۰ بسته آموزشی میان دانش‌آموزان نیازمند کرمانشاهی توزیع می‌شود

R41380/P1486/S6,68/CT11

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۹۵۰۰ بسته آموزشی در طرح مهر تحصیلی میان دانش‌آموزان نیازمند کرمانشاهی توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت عباسیان امروز در مراسم مهر تحصیلی که با حضور جمعی از مسئولان استان کرمانشاه در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 17 هزار و 300 دانش‌آموز از نعمت و برکات وقف مردم استان کرمانشاه در طول این ایام بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه  اگر دانش‌آموز مستعدی به دلیل نبود شرایط مالی از تحصیل جا بماند، به‌طور یقین کسانی که متصرف موقوفات هستند نزد خداوند باید پاسخگو باشند، گفت: حقوق موقوفات که در اجاره اداراتی است که پرداخت نمی‌شود که اگر به موقع آنها را پرداخت کنند رقم 17 هزار و 300 نفر را می‌توانیم به بیش از 50 هزار نفر در تهیه بسته‌های آموزشی برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده بیش از دیگر دانش‌آموزان از این بسته‌های لوازم‌التحریر بهره‌مند می‌شوند، گفت: 8800 روپوش مدرسه میان دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه توزیع می‌شود.

عباسیان با بیان اینکه دین مبین اسلام یک دین جامعی است که دستورات آن تمام ابعاد زندگی بشر را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: دین اسلام به جهت کامل بودن آیین و معارف از مشکلات جامعه غافل نبوده و باید شکرگذار خداوند برای ارزانی این نعمت باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه دین اسلام فقط مربوط به1400 پیش نیست، گفت: دشمنان اسلام در مقاطع مختلف هجمه‌های فراوانی را برای تخریب دین اسلام به کار برده‌اند اما با جانفشانی امام حسین(ع) دین اسلام را زنده نگه داشته شد و دشمنان هیچگاه نتوانسته اند حب اهل بیت(ع) را کم رنگ یا دین را تحریف کنند.

عباسیان با اشاره به اینکه بخشی از دین ارتباط با خدا و بخشی از آن ارتباط با مخلوقات است، گفت: یکی از بحث‌هایی که خداوند در دین به آن تاکید دارد پرداختن به امور اجتماعی مردم است که 32 بار در قرآن به مصادیق زکات به همراه نماز پرداخته است که این تاکید اسلام را به امر زکات در کنار نماز می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه باید در جامعه فرهنگ وقف را عملی کنیم، گفت: وقف ماندگارترین عملی که فرد می‌تواند انجام دهد، زیرا که مختص به حیات و ممات انسان است و خیر و برکاتش هیچ وقت قطع نمی‌شود و یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات جامعه ترویج فرهنگ وقف است.

انتهای پیام/م

نظر شما