شناسهٔ خبر: 28193085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اداره کل کتابخانه های استان اصفهان 30 طرح در دست ساخت دارد

کاشان- ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان از وجود 30 طرح نیمه تمام از محل منابع دولتی و غیر دولتی در این استان خبر داد که برای اجرای آنها 220 میلیارد ریال نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر هلاکویی شامگاه سه شنبه در آیین معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته کتاب از این میان 10 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد آماده بهره برداری خواهد شد.
وی به وجود 200 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: 180 باب کتابخانه نهادی، 110 کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل با سه میلیون و 200 هزار جلد کتاب در این استان وجود دارد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به ارتباط و مدیریت همه کتابخانه های این استان با نرم افزار جامع سامان بیان کرد: افراد می توانند به صورت همزمان از عضویت سراسری در کتباخانه های کل کشور استفاده کنند.
وی در ادامه از برگزاری نشست ملی کتابخوان به میزبانی اردستان در هفته کتاب خبر داد و هدف از برگزاری آن را به اشتراک گذاری تجربه های مطالعاتی افراد دوستدار کتاب و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب عنوان کرد.
هلاکویی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه شهر مهاباد تصریح کرد: این طرح در صورت واگذاری زمین با کمک نیکوکاران و از محل منابع دولتی آغاز خواهد شد.
وی گفت: 2 باب کتابخانه در روستاهای نیسیان و هندوآباد اردستان در دست ساخت است که در صورت برطرف شدن مشکلات عمرانی و کمبود فضای در نظر گرفته شده، به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان برای پیشرفت در مرحله نخست نیازمند تحول فکری و فرهنگی مردم است و در این میان کتاب و فرهنگ کتابخوانی از مهمترین ابزارهای رسیدن به این هدف می باشد.
حمیدرضا تاملی به فعالیت 6 باب کتابخانه در شهرستان اردستان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت دانش آموزان سرانه کتابخوانی در این شهرستان افزایش یابد.
وی در ادامه نیز با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر مشارکت بانوان و استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه های مدیریتی کشور بیان کرد: اردستان در این زمینه پیشتاز بوده و انتصاب یک بانوی متولد دهه 70 به عنوان سرپرست کتابخانه های این شهرستان نیز به فال نیک گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، عفت باقری در ادامه این آیین به جای اعظم السادات نکویی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی اردستان معرفی شد.
سه هزار و 500 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان هستند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

نظر شما