شناسهٔ خبر: 28191765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| ۹۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس با رنگ و بوی حسینی در قرچک برگزار می‌شود

R7840/P1486/S6,60/CT11

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد قرچک از اجرای ۹۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان قرچک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، سرگرد غلامرضا نجفی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد‌ و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس در دهه دوم ماه محرم قرار دارد که باید به نسبت سال‌های گذشته متفاوت و با شکوه‌تر برگزار شود.

وی بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌آفرینی و رشادت‌های بهترین فرزندان این مرز و بوم است که وظیفه داریم به واسطه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارزش گذاشتن به فداکاری این عزیزان راه آنها را ادامه دهیم.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک ادامه داد: دفاع مقدس با حماسه عاشورا پیوند عمیقی دارد به همین سبب برنامه‌های امسال بیش از گذشته رنگ وبوی حسینی دارد و هر روز هفته دفاع مقدس با عنوان خاصی نام‌گذاری شده که بیش از 90 عنوان برنامه مختلف و متنوع در این هفته در این شهرستان برگزار می‌شود.

نجفی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: روز اول هفته دفاع مقدس با نام "صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی" است که مراسم میثاق با شهدا و زیارت عاشورا با حضور مسئولان، کارکنان ادارات و نیروی انتظامی در گلزار شهدا برگزار می‌شود و در این روز راویان دفاع مقدس به مساجد، تکایا، مدارس و دانشگاه‌ها سطح شهرستان اعزام می‌شوند همچنین خدمات‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و عمرانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان تداوم پیدا می‌کند.

وی افزود: روز دوم با نام "علم و معرفت، نخبگان و روز سرباز" نام دارد که زنگ ایثار و مقاومت در مدارس نواخته می‌شود و مراسم عصر شعر و خاطره دفاع مقدس در کانون ملائک برگزار می‌شود روز سوم هم با نام "دفاع ملی، جوانان، بصیرت‌افزایی" است که ویژه برنامه آبروی کوچه و محله یادواره شهید نیکی در پارک ولیعصر زیباشهر و یادواره شهید نجفی در خیابان 12 متری زیباشهر برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک بیان کرد: روز چهارم دفاع مقدس با نام "انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی" نام دارد که برنامه‌های آبروی کوچه و محله یادواره شهید وکیلی در روستادی داودآباد انجام می‌شود و یادواره شهدا و تجلیل از همسران شهدا با حضور شهید گمنام در دانشگاه اریکه پرسپولیس برگزار می‌شود.

نجفی با بیان اینکه روز پنجم با نام "اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف و حمایت و پشتیبانی مردم" نام دارد عنوان کرد: همایش بزرگ زنان عاشورایی در سالن ورزشی هفت تیر برگزار می‌شود و روز ششم که به نام "شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان" مزین شده صبحگاه مشترک نیروهای مسلح قرچک در گلزار شهدای گمنام و سپس عطرافشانی مزار شهدا در گلزار شهدای ولی‌آباد، داودآباد و بی‌بی زبیده را داریم.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه با نام "ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت" است گفت: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سردار اروج مشاور فرمانده کل سپاه است همچنین ویزیت رایگان در مصلی نماز جمعه انجام می‌شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک ادامه داد: روز هشتم با نام "فرماندهان، عزت‌مداران و پیشکسوتان" است که اعزام خانواده‌های بی بضاعت به مشهد مقدس(مشهد اولی‌ها) توسط کمیته امداد، سپاه و دفترآستان قدس رضوی در این روز انجام می‌شود و طرح شهید بهنام محمدی در شهرستان که پیوند خانه، مدرسه و مسجد است نیز افتتاح می‌شود.

نجفی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، تعویض پرچم‌ مزار شهدا، نمایشگاه دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، دیدار از آسایشگاه جانبازان و معلولان، اعزام بسیجیان به باغ موزه دفاع مقدس و غیره از جمله این برنامه‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان امروز درصدد هستند تا از طریق ناامیدی، باورهای انقلابی مردم را تغییر دهند و به همین منظور بسیجیان این شهرستان با داشتن روحیه انقلابی خود نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های گوناگون دشمن دارند.

انتهای پیام/م

نظر شما