شناسهٔ خبر: 28191594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اذعان رژیم صهیونیستی به حمله موشکی به لاذقیه

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با اذعان به حمله موشکی به لاذقیه برای رفع اتهام از خود، مدعی شد شلیک بی‌هدف و گسترده پدافند هوایی ارتش سوریه باعث صدمه دیدن و سقوط هواپیمای جنگی روس‌ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی امروز، سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از کشته شدن ۱۵ خدمه نظامی روسیه در جریان  سرنگونی هواپیمای جنگی روس، به حمله هوایی به لاذقیه اذعان کرد.

 
اسرائیل در تلاش برای رفع اتهام از خود، مدعی شد شلیک بی‌هدف و گسترده پدافند هوایی ارتش سوریه باعث صدمه دیدن و سقوط هواپیمای جنگی روس‌ شد. این رژیم همچنین در ادعایی بی‌شرمانه  ایران و حزب‌الله را نیز شریک این اتفاق دانست.
 
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به این حمله مدعی شد: «جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل، تاسیسات ارتش سوریه که ایران قصد داشت از طریق آن، سیستم‌ها و تجهیزات لازم برای ساخت تسلیحات نقطه‌زن و مرگبار به حزب‌الله ارسال کند را هدف قرار دادند.»
 
در پایان این بیانیه آمده است: «اسرائیل تمام اطلاعات لازم را برای شفاف‌سازی درباره این حادثه به دولت روسیه ارائه خواهد کرد.»
 
رژیم صهیونیستی در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که در پی سقوط هواپیمای جنگی روسی در استان لاذقیه سوریه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز سه‌شنبه با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تلفنی گفتگو کرد و این رژیم را مقصر اصلی سرنگونی این هواپیما دانست.
 
شویگو در این تماس تلفنی خطاب به لیبرمن اعلام کرد اقدامات رژیم صهیونیستی غیرمسئولانه است. او افزود مسکو به طور کامل تل‌آویو را مسئول سرنگونی جنگنده روسی در سوریه می‌داند و یادآور شد اقدام این رژیم در لاذقیه منجر به کشته شدن ۱۵ تبعه روسیه شد.
 
وزیر دفاع روسیه همچنین به  لیبرمن هشدار داد در پی سانحه انهدام یک فروند هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز سوریه، مسکو «حق پاسخ در آینده» را برای خود محفوط می‌داند.
 
مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه شب گذشته هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن‌ها را قبل از رسیدن به اهدافشان، منهدم کند.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما