شناسهٔ خبر: 28190226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در چهارمین روز از ماه محرم؛

نوای «لای لای علی اصغر(ع)» در دارالمومنین همدان طنین‌انداز شد

صاحب‌خبر -

نوای «لای لای علی اصغر(ع)» در دارالمومنین همدان طنین‌انداز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با سراسر کشور در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده، شهید «محمد جواهری» و حضور پرشکوه مادران و نوزادن در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

در چهارمین روز از ماه محرم الحرام مادران با بر تن کردن لباس‌های هم شکل و ردای سبز علوی بر تن نوزادانشان با حضور در مراسم بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به تصویر کشیدند.

این مراسم که در فضایی معنوی همراه با قرائت دعای ندبه و نوحه‌خوانی و عزاداری برگزار شد، یادآوری یاد و خاطره کودک 6 ماهه کربلا حضرت علی اصغر(ع) به عنوان سرباز کوچک امام حسین (ع)، که در میدان نبرد حضور و اسلحه ایشان، خون گلویش بود که امام حسین (ع) را یاری کرد، همانند سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت.

مادران با بستن سربندهای «یا علی اصغر(ع)» و «یا حسین(ع)» بر پیشانی نوزادان و کودکان خود در عزای شهید 6 ماهه دشت کربلا اشک ماتم ریختند و ضمن حضور در محفل عزای حسین(ع) فرزند خود را بیمه این مجلس و محفل عزای حسینی کردند و با چهره‌های حزن‌آلود همراه با قطرات اشک و بلندکردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع)، با نوای «لالایی» حضرت رباب همنوا شدند.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) یکی از مناسک مذهبی در ماه محرم است که همه ساله به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در راستای بزرگداشت شهید شش ماهه کربلا و به یاد کودکان شهید در روز عاشورا، با هدف تربیت سربازان مهدوی و با حضور با شکوه بانوان به همراه نوزادان شیرخوار در سوگ و عزای حضرت علی اصغر(ع) باب الحوائج فرزند شیرخوار حضرت امام حسین (ع) از سوی مسلمانان در ایران و دیگر کشورها در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

این همایش از سال‌های آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت به طوری که برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) نیز تشکیل شد.

این همایش امسال در 5300 مکان در ایران و 41 کشور جهان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما