شناسهٔ خبر: 28189852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمتر از یک درصد واردات کشور متعلق به زنجان است

زنجان – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: این استان با ثبت واردات 110 میلیون و 681 هزار دلاری، 0.58 درصد از واردات 18 میلیون و 893 هزار دلاری کشور را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان واردات در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96، شاهد کاهش 23 درصدی است.
وی یادآورشد: متوسط قیمت محصولات وارداتی زنجان از میانگین کشوری پایین تر است، چرا که به این استان محصول نهایی وارد نمی شود و تمام کالاهای وارد شده مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید هستند.
فغفوری اظهار داشت: متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی کشور به یک هزار و 353 دلار و زنجان به 715 دلار می رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزش مواد اولیه و ماشین آلات وارداتی پایین تر از سایر اقلام است و پایین بودن متوسط قیمت واردات زنجان نسبت به کشور این موضوع را تایید می کند.
وی خاطرنشان کرد: خاک روی، پارچه نبافته، مصنوعات پلاستیکی، ماشین آلات و قطعات، قطعات ترانسفورماتور، تنظیم کننده ولتاژ، محصولات فولادی، توتون سیگار، پنبه حلاجی نشده، کاغذ گرافت، کاغذ سیگار، باطری قراضه، الیاف سنتتیک و پوشاک کامل بزرگسالان عمده اقلام وارداتی به استان زنجان هستند.
فغفوری ادامه داد: این کالاها اغلب از کشورهای ترکیه، آلمان، چین، کره، ایتالیا، ازبکستان، سوییس، بلاروس، روسیه، بلژیک، مجارستان، اردن، ارمنستان، مصر و آمریکا وارد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام محصولات وارداتی به این استان در مسیر تولید قرار می گیرد و اغلب با ایجاد ارزش افزوده، به طور مجدد صادر می شود.
3001/6085

نظر شما