شناسهٔ خبر: 28188934 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: نیازمندی های بهداشت و درمان آستارا تامین شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: تامین نیازمندی های بهداشت و درمان این شهرستان با همکاری مسئولان متولی در استان و کشور ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: پس از گذشت بیش از یک و نیم سال از افتتاح ساختمان بیمارستان آستارا باید کاستی های آن به ویژه در بخش پزشک متخصص، هرچه سریع تر برطرف شود.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید تلاش زیادی در زمینه افزایش ارتقای سلامت عمومی و خدمات بهداشتی و درمانی انجام می دهد اما برخی کاستی ها موجب از بین رفتن زحمات دولت می شود.
وی گفت: این شهرستان مرزی به دلیل حضور گردشگران و اتباع خارجی به توجه ویژه نیاز دارد اما از حداقل امکانات و منابع انسانی متخصص برخوردار است.
فرماندار آستارا خواستار حمایت های بیشتر وزارت بهداشت و درمان از این شهرستان در حوزه خدمات درمانی شد و بر ضرورت تامین نیازمندی های آن تاکید کرد.
رنجکش ادامه داد: این شهرستان قابلیت تبدیل به قطب گردشگر درمانی را دارد و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تحقق آن اقدام کنند.
فرماندار آستارا افزود: تکمیل نشدن زیرساخت های درمانی، نبود سامانه دفع فاضلاب شهری و سردخانه نگهداری مواد شایسته امحاء و دفع غیر بهداشتی زباله در نوار ساحلی از مشکلات حوزه سلامت آستاراست.
در پایان این جلسه از زحمات شهرام حسین نژادی تقدیر و نظام عباسی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا معرفی شد.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با 6 مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 25خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش مرکزی و لوندویل و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030

نظر شما