شناسهٔ خبر: 28187838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجاب یکی از عوامل امنیت و تکریم زنان در جامعه است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حضرت آیت الله حسینی شاهرودی  در همایش عفاف، حجاب و سبک زندگی، که با موضوع رویکرد تحکیم بنیان خانواد برگزارشد. با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته‌ی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نامگذاری هفته اول ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، یک نامگذاری با مسما و دارای آثار ماندگاری در عرصه اجتماعی است.
 

وی افزود: قیام عاشورا و نهضت حسینی (ع) با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عجین شده و این روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که در پرتو عمل به آن جامعه به سمت اصلاح پیش خواهد رفت.

نماینده، ولی فقیه دراستان تصریح کرد: در نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا عوامل متعددی دخالت داشته، ولی اقامه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین آن است. چرا که خود حضرت سید الشهدا (ع) در جمله‌ای اصلاح در امت جد پیامبر (ص) و اقامه امر به معروف و نهی از منکر را دلیل قیام خود دانسته اند.

ایشان درادامه خاطرنشان کرد: عاشورا، بزرگترین درسنامه عملی ایمان به خداست. جایی که تعدادی اندک، درس‌های بیشماری را برای تمام بشریّت مجسّم کردند.

آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کردند: امام حسین (علیه السلام) و اصحاب و اهل بیت گرامیشان، اسلام ناب را در همه ابعاد آن متجلّی ساختند. یکی از وجوه حماسه حسینی، تلقین دقیق حیا، عفاف و حجاب اسلامی بود.

وی افزود: زنان عاشورایی و زینبی همواره باید جسورانه به دنبال حفظ و اعاده حجاب کامل و برتر خود و دخترانشان در جامعه باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امر به معروف ونهی از منکر مراتبی دارد و اینکه انسان اول از خودش شروع کند. ودنبال معروفاتی باشد که خداوند دوست دارد، چون به مصلحت انسان است.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن حجاب توسط زنان موجب سوء استفاده مردان از آن‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که مردان با زنان بی‌حجاب ارتباط داشته باشند بنیان خانواده‌ها سست و میزان طلاق افزایش می‌یابد چراکه حجاب یک موضوع فردی نبوده و با تمام مردم جامعه در ارتباط است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان عفاف و حجاب برای زن یک ارزش برشمردند و افزودند: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش می‌آفریند، بلکه می‌تواند خانواده، اجتماع و ... را نیز تحت تاثیر قرار دهد. همان طور که رعایت آن به عنوان یک امر ضروری می‌تواند مفید باشد، عدم رعایت آن نیز پیامد‌هایی منفی را به همراه دارد.


وی در ادامه به آسیب‌ها و تاثیرات منفی فرهنگ غرب در داخل کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی لباس‌های زننده در جامعه مرسوم شده که به صورت ناسالم حجم بدن زنان را جلوه می‌دهد. پوشش‌هایی که امروز مُد شده است، جز تحریک نامحرم، چیزی نیست.

نماینده، ولی فقیه در ادامه این بخش تصریح کرد: استفاده از عطر و آرایش در مقابل نامحرمان است که هم باعث تخریب اخلاق دیگران و تهییج احساسات جنسی آنان می‌شود، و هم خود زن تا سر حد یک موجود صرفاً جنسی سقوط می‌کند و باعث می‌شود که دیگران او را در حدی بالاتر از یک کالای دلچسب شهوانی ننگرند.

وی گفت: بی تردید یکی از گروه‌های نقش آفرین در نهضت عاشورا، زنان بودند. اگر اسلام با قیام امام حسین علیه السلام زنده است، سهم بزرگی از آن مربوط به زنانی است که تاریخ، مانند آن را کمتر دیده است.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در واقعه کربلا گفت: عفاف و پاک‌دامنی: حضرت زینب (سلام الله علیها) در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام، سخت ‏بر عفت ‏خویش پاى مى‏ فشرد. این حضرت زینب بود که با خطابه‌های خود گوش و چشم جهانیان را به حقیقت قیام امام حسین (ع) و حماسه کربلا روشن کرد.

وی درادامه گفت: سخنانی که با چنان فصاحت و بلاغتی همراه بود که خاطره حضور امام علی (ع) برای کوفیان زنده گشته و گویی فصاحت و شیوایی کلام علی ابن ابی طالب (ع) بر زبان زینب کبری (س) جاری بود.

نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان بیان کرد: بی‌حجابی برای زنان در هر سن و سالی جایز نیست چراکه قراردادن ظرافت‌های زنانه در مقابل چشم سیری‌ناپذیر مردان هوس ران از جمله افعال جاهلیت است.

وی در پایان عدم توجه به تهدیدات آمریکا را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: آمریکا بدهکارترین کشور جهان است در این اوضاع و شرایط حمایت از دولت توسط ملت برای رسیدن به موفقیت، استقلال و آزادی ضرورت دارد.
 
انتهای پیام/7727

نظر شما