شناسهٔ خبر: 28187149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

دفاع مقدس درخشان‌ترین عرصه در تاریخ انقلاب اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان گفت: دفاع مقدس درخشان‌ترین عرصه در تاریخ انقلاب اسلامی است، لذا هفته دفاع مقدس را باید گرامی بداریم و همه شهامت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را ارج بنهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع پرس از گرگان، نشست خبری دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان گلستان امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان واقع در تپه نورالشهدای گرگان برگزار شد.

دفاع مقدس درخشان‌ترین عرصه در تاریخ انقلاب اسلامی است

سرهنگ «مسعود جمشیدی» دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان گلستان در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس درخشان‌ترین عرصه در تاریخ انقلاب اسلامی است، لذا هفته دفاع مقدس را باید گرامی بداریم و همه شهامت‌ها و شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را ارج بنهیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود که توسط امام خمینی به وجود آمد و با وجود ملت شریف ایران به یک درخت تنومند تبدیل و در سراسر دنیا گسترده شده است.

جمشیدی بیان داشت: این نهال نوپا در ابتدای کار مورد تهاجم سراسری استکبار جهانی قرار گرفت اما پایداری و مقاومت ملت ایران موجب شد پس از گذشت ۸ سال دفاع جانانه توطئه دشمنان سرکوب شود.

وی گفت: فرهنگ دفاع مقدس را باید با برنامه‌ریزی و همت و تلاش در اختیار نسل جوان قرار دهیم و این سوال در ذهن جوانان وجود دارد که در طول هشت سال دفاع مقدس این ملت چگونه با دست خالی در برابر تمام استکبار ایستادگی کرده و پاسخ این سوال را باید رزمندگان و پیشکسوتان با در اختیار قرار دادن آثار و خاطرات خود به نسل جوان تبیین کنند تا دفاع مقدس دچار فراموشی و تحریف نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: رژه نیروهای مسلح استان در اولین روز هفته دفاع مقدس به میزبانی ارتش، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل، عطرافشانی گلزار شهدای استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، همایش تجلیل از دختران شاهد و همایش تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و برگزاری یادواره شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی افزود: به منظور ارج نهادن به رزمندگان و پیشکسوتان همایش تجلیل از ۴۵۰ نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار شد و در این مراسم از چهار عنوان کتاب تولید شده توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس رونمایی شد.

جمشیدی بیان داشت: کار ارزشمندی که می‌توانیم آثار دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که بتوانید نقش استان گلستان در دفاع مقدس را تبیین کنیم، لذا می‌طلبد که همه مسئولین استان اهتمام جدی برای ساخت این مرکز فرهنگی داشته باشند و در این رابطه جلسات متعددی برگزار شده و ان‌شاءالله با مساعدت‌های استاندار گلستان این پروژه تامین اعتبار و ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

دفاع مقدس درخشان‌ترین عرصه در تاریخ انقلاب اسلامی است

انتهای پیام/

نظر شما