شناسهٔ خبر: 28186763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۶۳ مبلغ در ایام عزاداری حسینی به بقاع متبرکه گیلان اعزام می‌شوند

R7877/P1486/S6,71/CT11

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: به‌مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و در اجرای طرح بصیرت عاشورایی ۳۶۳ مبلغ بومی و اعزامی از قم به بقاع متبرکه سراسر استان گیلام اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در دیدار مبلغان همکار در طرح بصیرت عاشورایی اوقاف گیلان با نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار داشت: سازمان اوقاف با رویکرد انقلابی و جهادی برنامه‌های فرهنگی خود را در مناسبت‌های ملی، دینی و انقلابی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز، طرح سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و طرح نشاط معنوی در تابستان از طرح‌های سازمان اوقاف در طول سال است گفت: طرح ضیافت الهی در ماه رمضان، طرح اکمال دین نبوی در عید غدیر و بصیرت عاشورایی در محرم و صفر از دیگر طرح‌های این سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه تابستان امسال بیش از 7 هزار کودک و نوجوان در قالب طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه مجری این طرح ثبت‌نام کردند خاطرنشان کرد: همانند هر سال همزمان با سراسر کشور طرح بصیرت عاشورایی در گیلان برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی در 510 بقعه متبرکه و آستان مقدس امام زادگان استان گیلان برگزار می‌شود تصریح کرد: 20 شهریور لغایت  17 آبان امسال مدت زمان اجرایی طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در دو بخش برگزار می‌شود تصریح کرد: بخش نخست این طرح اجرای برنامه‌ھای فرھنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم این طرح اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام است.

علیزاده گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع)، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، اقامه نماز ظهر عاشورا، همایش رهروان زینبی و نهضت بیداری با خطبه های علوی و منشور عزت از ویژه مراسم اربعین حسینی و تجمع لبیک یا رسول الله از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی با تاکید بر اینکه برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی است افزود: 63 مبلغ اعزامی از قم و 300 مبلغ بومی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه  28 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان در ایام برگزاری طرح  بصیرت عاشورایی دایر است خاطرنشان کرد: از تعداد مذکور  11 خیمه ویژه کودک و نوجوان، 8 خیمه معرفت چند رسانه‌ای و 9 خیمه هم به مشاوره اختصاص دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام تصریح کرد: در استان گیلان 281 موقوفه با نیت روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام در ایام محرم و صفر وجود دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما