شناسهٔ خبر: 28186737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام صهیونیست: باید به طور رسمی از مسکو عذرخواهی کنیم

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کردند تل‌آویو در پی سرنگون کردن هواپیمای روس در بحران قرار دارد.

صاحب‌خبر -

­مقام صهیونیست: باید به طور رسمی از مسکو عذرخواهی کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المنار در خبری اعلام کرد رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام اسرائیلی تصریح کردند: تل آویو در پی سرنگون کردن یک فروند هواپیمای روس، در بحران قرار دارد و باید به طور رسمی از مسکو عذرخواهی کند.

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی امروز، سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از کشته شدن ۱۵ خدمه نظامی روسیه در جریان ساقط شدن هواپیمای جنگی، به حمله هوایی به لاذقیه اذعان کرد.

اسرائیل در تلاش برای رفع اتهام از خود، مدعی شد شلیک بی‌هدف و گسترده پدافند هوایی ارتش سوریه باعث صدمه دیدن و سقوط هواپیمای جنگی روس‌ شد. 

رژیم صهیونیستی در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که در پی سقوط هواپیمای جنگی روسی در استان لاذقیه سوریه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز سه‌شنبه با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تلفنی گفتگو کرد و این رژیم را مقصر اصلی سرنگونی این هواپیما دانست.

هفدهم سپتامبر (۲۶ شهریور) حوالی ساعت ۲۳ همه ارتباطات با هواپیمای نظامی ایلیوشین ایل -۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود قطع شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند. قطع همه ارتباطات با این هواپیما با حمله هوایی اسرائیل به سوریه و شلیک موشک از ناو فرانسوی به سوی لاذقیه همزمان بود. فرانسه اعلام کرد با این حادثه هیچ ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما