شناسهٔ خبر: 28186709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| اگر از ولایت جدا شدیم قطعاً دچار خسران می‌‎شویم

R41346/P1494/S6,51/CT11

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جامعه امروز افراد زیادی را مشاهده می‌کنیم که ناآرام هستند و با یک تهدید آمریکا اضطراب پیدا می‌کنند، گفت: اگر از ولایت جدا شدیم و ایمانمان ضعیف شد قطعاً دچارخسران می‌‎شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در هیئت محبان حضرت زهرا (س) در ارتباط با یکی از مشکلات جامعه اظهار داشت: یکی از مشکلات خانواده‌ها و جوامع وجود نگرانی‌ها و اضطراب‌هایی است که بر آنها مسلط شده است و در پی آن رواج بیماری‌های روحی و فکری است، از این جهت شایسته است بررسی‌هایی انجام بشود که آیا آرامش روحی و جسمی با رفاه اتفاق می‌افتد و اگر کسی به رفاه رسید آیا به این آرامش دست پیدا می‌کند؟

وی افزود: عاملی که سبب آرامش روحی می‌شود گاهی در سختی و گاهی در رفاه یافت می‌شود، چنان چه کسانی که سختی دارند گاهی رفاه دارند و گاهی ندارند، گاهی آرامش دارند و گاهی ندارند، یکی از پیام‌های عاشورا نیز همین است، کسانی که می‌دانستند فردای آن‌روز به شهادت می‌رسند از آرامش خاصی برخوردار بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آرامش بدین معنی نیست که با شکم سیر و خیالی آسوده سر را بر بالین بگذارید و بگویید من آرام هستم، گفت: گاهی مشکلاتی مانند تهدید، تحریم و فشارهای اجتماع موجود است ولی با این وجود شخص احساس آرامش درونی دارد و بالعکس کسانی هم هستند که در رفاه کامل زندگی می‌کنند ولی زندگی آنها سرشار از اضطراب و مشکلات درونی است.

وی ادامه داد: ریشه کار به نکته دیگری غیر از رفاه برمی‌گردد، رفاهی که در اثر ثروت به دست آمده و تعریفش از آرامش این باشد که وقتی از ناحیه دشمنان هیچ تهدیدی نباشد ما آرام هستیم دچار مشکلات زیادی خواهد شد. گاهی اوقات بعضی از کشورهای اروپایی را از دور تماشا می‌کنیم و با خود می‌گوییم چه زندگی آرامی دارند در حالی که این چنین نیست و اگر وارد جوامع و نوع زندگی خانواده هایشان بشویم آن‌ها را با مشکلات فراوان خواهیم دید.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه در مسئله ثروت، بعضی‌ها زندگی خوبی دارند و از هر نظر در رفاه هستند ولی در زندگی شادابی لازم را ندارند، اظهار داشت: به عبارت ساده این افراد غنا دارند ولی استغنا ندارند، یعنی احساس ثروت ندارند، از این نمونه افراد در جامعه ما بسیار مشاهده می‌شوند، دلیل آن نیز این است که به اطرفیان خود که زندگی بهتری دارند نگاه می‌کنند و کمبود ای خود را می‌بینند.

وی با اشاره به دستور دین مبنی بر نوع نگاه به امور مادی گفت: دستور دین این است که در امور مادی به پایین دست خود نگاه کنید آن وقت استغنا پیدا می‌کنید و خدا هم نعمت خودش را بر شما زیاد می‌کند، ما در امور معنوی باید به کسانی نگاه کنیم که از لحاظ معنوی نزد خداوند مقاماتی دارند، در این صورت است که درجه معنویت ما نیز بالا می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دنیا مثل آب دریا شور است اگر انسانی تشنگی خود را با آب دریا برطرف کرد تشنگی‌ش افزایش پیدا می‌کند.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: خداوند در قرآن می‌گوید ما آرامش را به مومن هدیه می‌دهیم. ما در جامعه امروز افراد زیادی را مشاهده می‌کنیم که ناآرام هستند، اجناسشان را احتکار کرده و گاهی دروغ می‌گویند تا ثروت خود را افزایش داده و از نگرانی‌هایشان خارج شوند، ولی اینطور نیست زیرا اضطراب و نگرانی‌های آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر از ولایت جدا شدیم و ایمانمان ضعیف شد قطعا دچار اضطراب و نگرانی می‌‎شویم، تصریح کرد: این ایمان است که به انسان آرامش می‌دهد، اگر ایمان انسان قوی شد خدا را پشت خود احساس می‌کند و با وجود سختی و فشار‌های جامعه احساس می‌کند که به هیچ چیز وابستگی ندارد و برای این موضوع خوشنود است، این جلسات روضه خوانی برای تقویت ایمان و تجدید بیعت با امام زمان (عج) برپا شده است تا بتوانیم زندگی آرامی را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما