شناسهٔ خبر: 28184719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 17هزار دانش آموز کرمانشاهی هدایای موقوفات گرفتند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید از محل عواید موقوفات 9هزار و 500 بسته آموزشی برای دانش آموزان نیازمند استان تهیه شده است، گفت: این بسته ها به 17 هزار و 700 دانش‌آموز کرمانشاهی اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام آیت عباسیان روز سه شنبه در مراسم مهر تحصیلی و توزیع هدایا به دانش آموزان محروم کرمانشاه از محل عواید موقوفات استان که در محل دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، افزود: این بسته های آموزشی شامل کیف، دفتر و لوازم التحریر است که در قالب طرح مهر تحصیلی به دانش آموزان اهدا شد.
وی ادامه داد: علاوه بر بسته آموزشی با هزینه اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش بیش از هشت هزار دست لباس برای دانش آموزان مناطق زلزله زده تهیه شده است.
حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه متصرف موقوفات باید در نزد پروردگار پاسخگو باشند، گفت: برخی ادارات دولتی و اشخاص در پرداخت بدهی به اداره اوقاف کوتاهی کرده اند که اگر آن را تسویه می کردند امروز 50 هزار نفر دانش آموز زیر پوشش اداره اوقاف قرار می گرفتند.
وی با تاکید بر اینکه دین مقدس اسلام از هیچ یک از مشکلات جامعه غافل نبوده است، گفت: براساس وعده پروردگار برای حفظ دین اسلام، همه تلاش ها برای تخریب و تحریف آن بدون نتیجه باقی مانده است.
وی از وقف به عنوان اقدامی ماندگار و مملو از خیر و برکات یاد کرد و افزود: در صورتی که این فرهنگ در جامعه رواج یابد بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه نور اهل بیت (ع) هیچگاه خاموش نخواهد شد، هجمه هایی که امروز در فضای مجازی علیه عزاداری امام حسین(ع) صورت می گیرد را بی اثر دانست و افزود: با ایثار سیدالشهدا(ع) و پیروی از فرهنگ عاشورایی دین اسلام زنده نگه داشته شده است.
استان کرمانشاه با جمعیت 2 میلیون نفری، 325 هزار دانش آموز، 28 هزار فرهنگی و چهار هزار و 600 مدرسه دارد.
این استان 45 امامزاده و بقعه متبرکه، حدود هزار مسجد و 48 هزار رقبه دارد که 42 هزار مورد رقبه آن در شهر کرمانشاه است.
7460/3033

نظر شما