شناسهٔ خبر: 28184709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برای نخستین بار؛

برگزاری مراسم بدرقه گیلانیهای کاروان ورزشی ایران در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا

11 گیلانی کاروان ورزشی ایران در بازیهای پارا آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی امروز با بدرقه مسئولان استان آماده حضور در این مسابقات شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا  گیلان ؛ استاندار در این مراسم با اشاره به دغدغه اشتغال مدال آوران پارا آسیایی و پارا المپیکی گفت ؛ چیزی که در قانون برای اشتغال این قهرمانان آمده مربوط به ورزشکاران جانباز است و ورزشکاران معلول جوان را شامل نمی شود که مکاتبات و مذاکراتی را برای اصلاح این قانون انجام خواهیم داد.

مصطفی سالاری افزود؛ آنچیزی که از نتیجه برای ما مهمتر است تلاش و همت شماست و انتظار داریم در کنار افتخار آفرینی و مدال آوری معرف خوبی برای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشورمان در این میدان بزرگ بین المللی باشید.

وی گفت : ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول در دوره های گذشته نشان دادند که نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند و گیلانیها هم مثل همیشه پرتعداد حضور خواهند داشت .

مریم بخشی مدیرکل ورزش وجوانان گیلان نیز با اشاره به حضور 11نماینده از گیلان در کاروان اعزامی ورزش ایران به بازیهای پارا آسیایی اندونزی گفت ؛ بیشترین دغدغه این ورزشکاران بحث اشتغال ، تسهیلات و پاداش مدال آوری است که انتظار دارند تفاوتی بین آنها و ورزشکاران آسیایی وجود نباشد.

وی با اشاره به "خودباوری و امید" به عنوان نام کاروان و " با توکل و تلاش ،ما می توانیم " به عنوان شعار کاروان ایران در این دوره بازیها افزود ؛ در دور گذشته بازیها در کره جنوبی گیلانیها 5 مدال طلا و 2 نقره کسب کردند که امیدواریم در این دوره مدال های بهتری کسب کنیم.

دکتر جهانگیر فدایی رییس هیات ورزشهای جانبازان و معلولان گیلان و عضو هیات سرپرستی کاروان ایران هم گفت ؛ اگر برای اشتغال و جوایز این ورزشکاران که با معلولیت ومحدودیت های مختلف به کسب مدال و افتخار برای ایران می پردازند تبعیضی نباشد انگیزه های جوانان معلول دیگر هم برای شروع در این مسیر بالا می رود.

در این مراسم 11 گیلانی که شامل 8 ورزشکار در رشته های والیبال نشسته ، دوچرخه سواری ، بوچیا ،وزنه برداری قدرتی وتیراندازی ،2 مربی و یک عضو هیات سرپرستی کاروان ایران با لوح تقدیرو هدایای مالی بدرقه شدند.

صابر رحیم پور در دوچرخه سواری ،میثم علیپور و مهری فلاحی در والیبال نشسته ، فهیمه عباسی ،راضیه کاظم پور و میلادقادری در رشته بوچیا سامان رضی در وزنه برداری قدرتی و زهرا غلام زاده در تیراندازی به عنوان ورزشکار ،افسانه علیپور در بوچیا و علی مهدوی در تیراندازی به عنوان مربی و دکتر جهانگیر فدایی به عنوان سرپرست تیم تیروکمان و عضو هیات سرپرستی کاروان از گیلان در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا حضور دارند.

 

 

نظر شما