شناسهٔ خبر: 28184699 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

واکنش هواداران به نبود اسم خامس در ترکیب فیکس

در سه هفته‌ای که از شروع بوندس‌لیگا می‌گذرد باشگاه بایرن هر بار که پیش از بازی‌ها فهرست بازیکنانش را معرفی می‌کند موج اعتراض هواداران این تیم بلند می‌شود. علت اعتراض: نبودن اسم خامس رودریگز در ترکیب فیکس.

صاحب‌خبر -

اخبار ورزشی/ این اعتراض‌ها به خصوص در هفته‌ی سوم بوندس‌لیگا به اوج رسید. چرا که پیش از شروع بازی بایرن مونیخ و بایر لورکوزن بسیاری از رسانه‌های آلمانی اعلام کرده بودند که خامس سرانجام از این هفته به عنوان بازیکن فیکس به میدان خواهد رفت. ولی با منتشر شدن لیست نهایی، هواداران در کمال شگفتی متوجه شدند که خامس رودریگز باز هم بازی را از روی نیمکت شروع خواهد کرد. اتفاقی که اعتراض شدید هواداران مونیخی را در پی داشت.

با اینحال، کارشناسان فوتبال در آلمان معتقدند این واکنش‌های هواداران زودهنگام است. گزارش‌های بعضی رسانه‌ها بعد از بازی مبنی بر اینکه خامس به خاطر این شرایط از نیکو کوواچ عصبانی است هم نه تنها کمکی به جو بایرن نکرد بلکه شدت ناراحتی هواداران را افزایش داد. این در حالی است که با وجود گزارش‌های منتشر شده، هنوز هیچ دلیل محکمی که نشان دهد خامس واقعاً از این بابت عصبانی است در دست نیست، دلیل محکمی مثل یک مصاحبه یا پستی در شبکه‌های اجتماعی.

به نظر می‌رسد هواداران بایرن وضعیت خامس در دوران سرمربی‌گری یوپ هاینکس را فراموش کرده‌اند. در آن زمان همه خامس را بازیکن محبوب کارلو آنچلوتی می‌دانستند و بسیاری معتقد بودند با آمدن یوپ هاینکس به بایرن، خامس حاشیه‌نشین خواهد شد. در شروع فصل، خامس بازی‌های اول بایرن را از روی نیمکت تماشا کرد تا منتقدین مدعی شوند حدس‌شان درست بوده و خامس دیگر در ترکیب بایرن جایگاه ثابتی نخواهد داشت.

اما واقعیت این بود که هاینکس تصویر بزرگ را می‌دید و برای تیمش و خامس برنامه‌های بلندمدت داشت. خامس بعد از چند بازی از ابتدا به میدان فرستاده شد و در آن فصل به تکیه‌گاه اصلی بایرنِ یوپ هاینکس تبدیل شد. درخشش خامس آنقدر بالا گرفت که او در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در مقابل تیم سابقش رئال مادرید پاس گل داد و در آن بازی مهم بهترین بازیکن بایرن مونیخ بود.

با توجه به شواهد و قرائن به نظر می‌رسد که در فصل جاری هم اوضاع بر همین منوال خواهد بود و کوواچ منتظر است تا در فرصت مناسب خامس را به عنوان یکی از مهمترین تکیه‌گاه‌های تیم خود به میدان بفرستد. بازی با پورتو در اولین جدال لیگ قهرمانان می‌تواند فرصت ایده‌آلی برای اولین بازی فیکس خامس رودریگز در بایرنِ نیکو کوواچ باشد./ ورزش سه

نظر شما