شناسهٔ خبر: 28184576 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیده شدن، خواسته زنان زیر 19 سال فوتبال ایران

تهران - ایرنا - دختران جوان فوتبالیست زیر 19 سال ایران برای موفقیت در آسیا، همت و انگیزه را در ساق های پای خود جمع کردند و تنها خواسته آنها فقط دیده شدن از طرف مردم و مسئولان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال دختران زیر19 سال که از روز شنبه 24 شهریور ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز شده بود امروز چهارشنبه به پایان رسید.
قرار است این تیم روزهای دوم و چهارم مهر ماه با تیم اردن 2 دیدار دوستانه برگزار کند تا برای حضوری موفق در رقابت های قهرمانی آسیا در رده زیر 19 سال به آمادگی مطلوب برسند.
رقابت های قهرمانی آسیا نیز اوایل آبان ماه در کشور میانمار برگزار می شود که تیم ایران در گروه «F» با تیم‌های میانمار، فلسطین و لائوس هم گروه است.
در آخرین جلسه تمرینی 3تن از بازیکنان تیم ایران در گفت وگو با ایرنا نظرات خود را در خصوص اردو و مسابقات پیش رو اعلام کردند.
«هانیه خدا پرست» که به مدت 7 سال عضو تیم ملی است به خبرنگار ایرنا گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه بازیکنان مصمم هستند از مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا صعود کنند.
وی گفت: مقابل تیم های ایتالیا، آمریکا و اسلوونی در رقابت های بین المللی و چین، ژاپن و کره جنوبی به عنوان حریفان قدرآسیایی تجربه بازی دارم که می تواند نقطه قوت من و سایر بازیکنان باشد.
او گفت که همه ملی پوشان تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند و هدف همه اعضای تیم صعود از مرحله گروهی و درخشش در مرحله حذفی مسابقات است که دلیل آن انسجام و یکدلی بین آنها است.
خداپرست درباره حمایت هایی که از تیم زیر 19 سال بانوان ایران می شود، افزود: فدراسیون و مسئولان به همراه کادر فنی تلاش خود را برای موفقیت این تیم به کار می بندند. ولی نیازمند دیده شدن و حمایت بیشتر مردم و مسئولان هستیم. زیرا وقتی می گویم فوتبالیستیم، همه می گویند مگر زنان هم فوتبال دارند؟ البته به رغم اینکه از فوتبال بانوان مدت زمان زیادی نمی گذرد، پیشرفت خوبی در این بخش صورت گرفته است.
«ثنا صادقی» بازیکن کرمانشاهی که از 11 سالگی فوتبال بازی می کند به ایرنا گفت: در حال آماده شدن برای دیدار تدارکاتی با اردن هستیم تا پس از آن در رقابت های قهرمانی آسیا موفق به صعود از مرحله گروهی و نتایج بهتر مقابل حریفان شویم.
وی گفت: سطح تیم اردن نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و دیدار دوستانه با این تیم کمک می کند در شرایط مسابقه قرار بگیریم. البته پیش از این سابقه بازی با اردن را داریم که در رده زیر 16 سال با نتیجه 6 بر یک این تیم را شکست دادیم.
هافبک تیم زیر 19 سال بانوان ایران در خصوص شانس موفقیت ایران در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: در مرحله گروهی می توانیم نتایج خوبی بگیریم و در مرحله حذفی هم همه اعضای تیم برای موفقیت به میدان می روند. البته باید در نظر داشت که حریفان در مرحله یک چهارم نهایی سخت تر می شوند.
او معتقد است فوتبال بانوان ایران به رغم رشد نسبت به سال های گذشته، همچنان مظلوم است و نیاز به حمایت دارد.
«غزاله بنی طالبی» دیگر بازیکن تیم زیر 19 سال ایران که از 13 سالگی عضو تیم ملی است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تیم های فلسطین، میانمار و لائوس هم گروه های ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، شناخت زیادی نداریم ولی می دانیم که از بازیکنان خارجی استفاده می کنند ولی ما هم تلاش می کنیم در رقابت های پیش رو موفق شویم.
وی گفت: هر چند که انگیزه همه بازیکنان موفقیت در آسیا است ولی وقتی به مردم می گویم که عضو تیم ملی زنان ایران هستیم، می گویند چطوری بازی می کنید یا اینکه حجاب شما به چه صورت است که دلیل چنین صحبت هایی، عدم شناخت درست مردم از فوتبال زنان است.
دفاع وسط تیم فوتبال زیر 19 سال ایران ادامه داد: البته کادر فنی و مسئولان برای بهبود این شرایط تلاش می کنند ولی هنوز فوتبال زنان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. به عنوان مثال در شهر چهارمحال و بختیاری که زادگاهم است به رغم علاقه زنان به فوتبال، فقط یک تیم در لیگ یک بازی می کند.
بنی طالبی خاطرنشان کرد که فشار اردوها در روزهای اخیر زیاد شده که همراه با بازی های تدارکاتی می توان به هماهنگی بیشتر بازیکنان کمک کند تا در رقابت های قهرمانی آسیا نمایش مطلوبی ارائه دهیم.
فاطمه شبان، مرضیه فیضی، میترا مسعودی، گلنوش خسروی، ملیکا قاسمی، زهرا غریب زاده، هانیه خداپرست، فاطمه امیری، فاطمه قاسمی، غزاله بنی طالبی، زهرا علیپور، مارال ترکمان، غزاله صالحی پور، محدثه گود آسیایی، مریمی محمدی، هانا حنیفه، هستی سهرابی، سمیرا محمدپور، فاطمه مختومی، مبینا اعتماد، شیوا سلمان پور، زهرا خدابخشی، مهدیه محمودی نیا، زهرا علیزاده، زهرا کیانی، ثنا صادقی و فاطمه محمدی 27 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم زیر 19 سال بانوان ایران هستند.
مسابقات فوتبال بانوان زیر 19 سال قهرمانی آسیا با حضور 25 تیم در 6 گروه برگزار خواهد شد و فقط گروه سوم این مسابقات پنج تیمی است و در سایر گروه ها چهار تیم حضور دارند.
تیم های اول هر گروه به همراه دو تیم از بهترین تیم های دوم هر گروه به مرحله نهایی این رقابت ها را پیدا می کنند تا در نهایت 8 تیم به مصاف هم بروند.
ورزشی**9029**1597

نظر شما