شناسهٔ خبر: 28184511 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها بازنشسته هستند و باید بروند

داورزنی: هر تصمیمی درباره کی‌روش بگیرند حمایت می‌کنیم

محمدرضا داورزنی، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع فدراسیون اسکواش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

اخبار ورزشی/  او در مورد وضعیت بازنشسته‌ها در ورزش چنین صحبت کرد: «در شرایط فعلی، تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها بازنشسته هستند. برخی ۵-۴ سال و برخی هم ۸-۷ سال است که حقوق بازنشستگی هم می‌گیرند اما به دلیل قضیه‌ ایثارگری در مجمع شرکت کردند و انتخاب شدند. نیروهای تخصصی، کسانی که تا ۶۰ سال سن دارند و لیسانس هستند و بالاتر تا ۶۵ سالگی که ارشد دارند، با درخواست سازمان مربوطه می‌توانند ادامه دهند.

در حال حاضر قانون راجع‌ به کسانی است که از قانون ایثارگری استفاده می‌کنند و آنهایی که کمتر از ۵۰ درصد جانبازی، کمتر از ۳ سال اسارت و جزو خانواده‌ شهدا نیستند، باید در فرصت 2 ماهه قانونی، پست خودشان را تحویل دهند. وزارت ورزش هم در حال بررسی است. البته این موضوع شامل، دبیران و کارکنان ستادی وزارت ورزش نیز است.»

تشریح وضعیت کی روش

وی در مورد اینکه گفته می‌شود خودتان هم بازنشسته هستید، عنوان کرد: «من در سال ۷۹ به وزارت ورزش منتقل شدم و در حال حاضر کارمند رسمی و شاغل هستم.» داورزنی در مورد اینکه وضعیت کی‌روش چگونه خواهد بود و فدراسیون از وزارت و دولت درخواست کمک کرده، این پاسخ را داد: «کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها با فدراسیون به توافق رسیده و طبیعتاً فدراسیون باید خودش پاسخگوی این مسائل باشد. برخی بحث‌ها اصلاً ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد. ما فقط از تصمیم آنها حمایت می‌کنیم و در مسائل مختلف مانند مسابقات، وزارت ورزش کنار فدراسیون است. وزارت رصد می‌کند اما دخالتی نمی‌کند. با توجه به بالا رفتن نرخ ارز، فدراسیون‌ها نیاز به حمایت جدی دارند و ما هم طبیعتاً کمک‌شان می‌کنیم. در مورد کی‌روش هم هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد، ما حمایت خواهیم کرد.»
وی در مورد اینکه وضعیت جانبازی تاج چگونه است، چنین واکنشی داشت: «ما نباید درصد جانبازی را مشخص کنیم و طبق قانون، بنیاد جانبازان این کار را انجام می‌دهد. در حال حاضر چیزی که می‌توانم بگویم این است که اتفاق جدیدی نیفتاده و نامه‌ای به ما نرسیده، اگر برسد بررسی می‌کنیم.» داورزنی در مورد بازنشسته‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: «این قانون شامل آنها هم می‌شود. هستند کسانی که در این دو باشگاه بازنشسته‌اند و طبق قانون باید کارها انجام شود.»
داورزنی در مورد اینکه گفته می‌شود فریبا محمدیان هم بازنشسته است، این توضیح را داد: «بهتر است از خودش بپرسید اما چیزی که می‌دانم، این است که او زودتر از موعد مقرر درخواست بازنشستگی داده بود و چون زودتر بوده، می‌تواند باز هم شاغل شود و به کارش ادامه دهد.»/ روزنامه ایران

نظر شما