شناسهٔ خبر: 28184024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه خانمیرزا

جلسه توجیهی رانندگان سرویس مدارس منطقه خانمیرزا با پلیس راهور

در آستانه بازگشایی مدارس در مهر 97، در جلسه ای با حضور جانشین پلیس راهور شهرستان رانندگان سرویس مدارس منطقه خانمیرزا با قوانین و مقررات سرویس مدارس بیشتر آشنا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه خانمیرزا :درآستانه باز گشایی مدارس در اول مهرماه 97جلسه ای با حضور سروان" احمدی "از پلیس راهورشهرستان ورانندگان سرویس مدارس منطقه در اداره آموزش وپرورش برگزارشد."سروان احمدی" در این جلسه گفت رانندگان سرویس مدارس از سوارکردن افراد غیر دانش آموز در سرویس مدارس خودداری و ظرفیت وسیله خود را بر اساس شناسنامه خودرو رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که بیش از سه بار مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، عبور از چراغ قرمز و عبور از محل ممنوعه شوند، گواهی صلاحیت رانندگی آنها به مدت یک سال ضبط خواهد شد.
وی گفت: مجهزبودن سرویس مدارس به کمربند ایمنی، داشتن جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی دیگر لازمه های مهم در وسایل نقلیه سرویس مدارس است.
سروان احمدی افزود: پیاده کردن دانش آموزان در خلاف مسیر ورودی مدرسه و پیاده کردن دانش آموزان از سرویس مدرسه به گونه ای که آنها مجبور باشند از عرض خیابان عبور کنند ممنوع است.
وی با تاکید بر اینکه مدت زمان رفت و برگشت دانش آموزان به وسیله سرویس مدارس، نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد، خاطرنشان کرد: رانندگان باید پیش از حرکت، از بسته شدن در خودرو و از نشستن کامل دانش آموزان داخل خودرو قبل از حرکت، مطمئن شوند.
سروان احمدی اظهار داشت همراه داشتن مدارک شناسایی خودرو، داشتن برگ معاینه فنی، نصب برچسب ویژه در سمت راست جلوی خودرو، بررسی روزانه وسیله نقلیه از نظر فنی و ایمنی را از وظایف رانندگان سرویس مدارس دانست.
قنبری رئیس اد اره آموزش و پرورش منطقه خانمیرزا نیز در این جلسه گفت: رفتار و آداب رانندگان به عنوان الگوی دانش آموزان تاثیر زیادی بر روی دانش آموزان خواهد گذاشت.
قنبری افزود: دانش، آگاهی، رعایت نظم، آراستگی و نوع پوشش رانندگان سرویس مدارس در بُعد فرهنگی دانش آموزان نقش دارد و در تاثیرپذیری آنان موثراست.
وی بر رعایت برخی نکات رفتاری رانندگان و حضور به موقع در ایستگاه های تعیین شده تاکید کرد و گفت: این مسایل در کاهش اضطراب دانش آموزان و آرامش لازم برای یادگیری آنان موثر است.
 

نظر شما