شناسهٔ خبر: 28183464 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌باش راهور برای تاسوعا و عاشورا +توصیه به عزاداران

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آماده باش پلیس راهور در عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد و توصیه‌هایی را نیز به عزاداران و شهروندان ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمهیدات پلیس برای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: از ابتدای دهه اول محرم همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آماده باش مضاعف برخوردار بوده و در اطراف هیات‌ها، تکایا و محل‌های برگزاری مراسم‌های مذهبی مستقر شده‌اند. علاوه بر آن، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم نیز  به متصدیان هیات‌ها، تکایا، مساجد و ... ارائه شد.

عابدی با بیان اینکه از عصر امروز حضور دسته‌های عزاداری در سطح معابر و محلات افزایش یافته و در روز عاشورا به بیشرین حد خود می‌رسد، گفت: در همین راستا نیز عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به شکل صد درصدی در آماده‌باش هستند و نسبت به روان‌سازی و مدیریت ترافیک اقدام خواهند کرد.

وی درباره احتمال اعمال ممنوعیت تردد در برخی معابر نیز گفت: ممنوعیت ترددی در این خصوص پیش بینی نشده، اما ممکن است در برخی معابر با توجه به افزایش حجم دسته‌جات عزاداری و حضور شهروندان محدودیت‌های تردد به شکل موقتی اعمال شود که درخواست‌مان از شهروندان این است که همکاری لازم را با ماموران پلیس در این خصوص داشته باشند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مناطق شلوغ تهران بزرگ در ایام تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: در برخی مناطق مانند بازار تهران، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزاده صالح (ع)، چیذر، جوادیه، اسکندری، میدان امام حسین (ع)، میدان منیریه، نارمک، ستارخان، دولت و ... که شاهد حجم زیادی از دسته‌جات عزاداری هستیم، احتمال اعمال مقطعی محدودیت ترافیکی وجود دارد و توصیه می‌شود که شهروندان نیز کمتر با وسیله نقلیه در این معابر تردد کنند.

 عابدی با اشاره به تیره بودن رنگ لباس عزاداران، در هنگام شب از رانندگان خواست که توجه ویژه‌ای به مسیر مقابل خود داشته و عزاداران نیز از تردد از داخل خیابان خودداری کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین از رانندگان خواست که از توقف به صورت دوبل در مقابل ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها خودداری کرده و از اقداماتی که سبب اخلال در ترافیک و انسداد معبر می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما