شناسهٔ خبر: 28182848 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ویلچر برای بازیکنان بسکتبال حکم کفش ورزشی را دارد

محمدرضا "دستیار" گفت: ویلچر برای بازیکنان تیم ما حکم کفش ورزشی را دارد و هر چه به روز‌تر باشد کار ما در رقابت‌ها آسان‌تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سرمربی بسکتبال با ویلچر: ویلچر برای بازیکنان تیم ما حکم کفش ورزشی را دارد

محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: دهمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی در شهر آمل برگزار شد و ملی پوشان در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر به تمرین پرداختند. تیم ملی کشورمان در این مدتی که در اردوی آمادگی حضور داشت نتوانست در کمپ تمرینی شرکت کند و رقابت‌های جهانی آلمان حکم دیدار تدارکاتی را برای بازیکنان داشت تا برای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آماده شود.

او در مورد مشکلات سخت افزاری تیم گفت: فدراسیون در زمان پارالمپیک ریو ویلچر‌هایی را برای تیم تهیه کرده بود که این ویلچر‌ها قدیمی شدند و به دلیل ضربه‌هایی که به آن‌ها وارد شده آسیب دیده و در مقایسه با سایر کشورها کیفیت پایین تری دارند و ما از این نظر با مشکل مواجه هستیم. ویلچر حکم کفش ورزشی را برای بازیکنان ما دارد و هر چه این ویلچر‌ها به روز‌تر باشد کار تیم راحت‌تر است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم با همین امکانات بهترین نتیجه را کسب کنیم، اما امیدوارم وزارت ورزش و جوانان هم حمایت و نگاه ویژه‌ای به تیم‌های جانبازان و معلولین داشته باشد تا مشکلات سخت افزاری تیم‌ها کمتر شود.

او ادامه داد: ۵ لژیونر در تیم ملی حضور دارند که در رقابت‌های جهانی آلمان توانستند با سایر ملی پوشان هماهنگ شوند و خوشبختانه مشکلی از این بابت نداریم و بازیکنان به هماهنگی لازم رسیدند.

دستیار افزود: در رقابت‌های جهانی موفق شدیم تیم کره جنوبی را شکست دهیم و این موضوع به بازیکنان ما کمک می‌کند که در بازی‌های پارآسیایی با شناخت بهتری برابر کره جنوبی به میدان بروند و از نظر روانی آماده‌تر از سایر تیم‌ها باشند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: با توجه به اینکه تیم ملی ایران در رنکینگ نخست آسیا قرار دارد در گروه بندی بازی‌های پارآسیایی صدرنشین گروه A. است و با کشور‌های چین، تایلند، عراق و اندونزی هم گروه است.

او تصریح کرد: تیم کره جنوبی در گروه مقابل قرار دارد و به احتمال زیاد در دیدار‌های تک حذفی و مراحل بالاتر برابر این تیم قرار می‌گیریم و کار ما تا حدودی سخت می‌شود چرا که برای رسیدن به فینال باید این تیم را شکست دهیم.

دستیار درباره اینکه چه اندازی داوری می‌تواند در نتیجه بازی‌های بسکتبال با ویلچر تاثیر داشته باشد گفت: داوری سلیقه‌ای است و گاهی برخی داوران بسیار ستگیرانه عمل می‌کنند و به کوچکترین برخورد ویلچر‌ها اخطار می‌دهند و این ممکن است یک پرتاب ۳ امتیازی را برای حریف ایجاد کند و نتیجه یک دیدار تغییر کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر عنوان کرد: البته ما به اندازه کافی تمرین کردیم تا خوب بازی کنیم و نگرانی از بابت تصمیمات اشتباه داوران نداریم و تمام تمرکزمان روی عملکرد ملی پوشان و آنالیز تیم‌های حاضر در این بازی‌ها است.

بیشتر بخوانید: دستیار: کار سختی در رقابت‌های جهانی آلمان داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر: هدفمان حضور در جمع ۸ تیم برتر جهان است

پنج لژیونر در ترکیب تیم اعزامی بسکتبال با ویلچر به رقابت‌های جهانی

انتهای پیام/

اظهارات دستیار درباره تیم ملی بسکتبال با ویلچر

نظر شما