شناسهٔ خبر: 28182341 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

هجوم میلیونی برای خرید ۵۰ هزار دستگاه خودرو

قائم‌مقام فن‌آوری اطلاعات مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی استراتژیک و فن‌آوری اطلاعات گروه سايپا گفت: در مدت 27 ساعت اجراي طرح پيش‌فروش اينترنتي محصولات گروه خودروسازي سايپا، بيش از 95 ميليون بازديد از سايت فروش اين مجموعه صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

قائم‌مقام فن‌آوری اطلاعات مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی استراتژیک و فن‌آوری اطلاعات گروه سایپا گفت: در مدت ۲۷ ساعت اجرای طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا، بیش از ۹۵ میلیون بازدید از سایت فروش این مجموعه صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن حسین‌آبادی افزود: در این طرح تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش شد و براساس برآوردها و اطلاعات موجود، تعداد متقاضیان ۳۰ برابر این تعداد خودرو بوده و طبعاً از هر ۳۰ نفر تنها یک نفر موفق به ثبت‌نام شده و ۲۹ نفر دیگر امکان خرید را پیدا نکرده و احتمالا از این امر ناراضی شده‏‌اند.

به‌گفته وی در دقایق نخست اجرای طرح پیش‌فروش محصولات سایپا، تعداد ۷۰۹ هزار و ۹۸ کاربر که معادل یک‌ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۸۶۵ درخواست و رقمی معادل ۶ میلیون و ۱۳ هزار و ۷۹۸ بازدید از صفحات سایت بوده، به ثبت رسیده که این موارد در تصاویر و فیلم‏‌های تهیه شده از سایت‏‌هایی که اطلاعات تحلیلی درخصوص سایت فروش سایپا را ارائه می‌دهند، توسط رسانه‌های خبری که در محل نظارت بر عملیات فروش حضور داشتند، به ثبت رسیده و قابل استعلام از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

قائم‌مقام مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و فن‌آوری استراتژیک گروه سایپا ادامه داد: در مدت ۲۷ ساعت که فرایند پیش‌فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به اجرا درآمد، در مجموع ۹۵ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۳۱ فقره بازدید از سایت فروش سایپا صورت گرفته است.

حسین‌آبادی افزود: از میان این تعداد بازدید، ۵۵ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۴۸۵ ارجاع از طریق سایت www.saipacorp.com، ۲۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۷۵ ارجاع از طریق جست‌وجو در گوگل و تعداد یک ‌میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۱۸ ارجاع از طریق سایت www.saipagroup.ir به سایت فروش سایپا صورت گرفته است و۹ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۷۳ نیز مراجعه مستقیم از طریق سایت saipa.iranecar.com و مابقی ۲ میلیون و ۲۸۲ هزارو ۸۰ بازدید از سایت‌های اینترنتی دیگر صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: این میزان بازدید باتوجه به مشخص بودن میزان ارجاع‌های انجام شده از سایر سایت‏‌ها به سایت فروش و قابلیت ره‌گیری و گزارش‌گیری از پهنای باند مصرفی، نشست‌های ایجادشده از مشتریان به آدرس فروش اینترنتی سایپا و به‌طور کلی حجم درخواست‌های ارسال‌شده برای سایت فروش سایپا کاملا مشخص و قابل ردیابی بوده است.

 

منبع: شمانیوز

نظر شما