شناسهٔ خبر: 28182006 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس؛

توشاک زود اخراج شد؟ / بهترین کارنامه مربی ولزی در تراکتور!

مربی ولزی تراکتور تنها 100 روز عهده دار امور فنی این تیم بود اما این تعداد روز، کوتاه ترین دوره مربیگری او محسوب نمی شود و قبلا در تیم های مختلف کوتاه تر از این را هم تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ محمدرضا زنوزی، مالک متمول تراکتورسازی اعلام کرد که همکاری این تیم با جان توشاک به پایان رسیده و مربی نامدار ولزی بعد از حدود 100 روز بیکار خواهد شد؛ البته با توجه به برکناری او از سوی باشگاه، توشاک در دوران بیکاری از حقوق دوران حضورش در تراکتورسازی بهره مند است مگر اینکه با تیم جدیدی قرارداد ببندد.

توشاک در لیگ برتر دو پیروزی، سه تساوی و یک شکست را به دست آورد که برای یک مربی تازه کار در فوتبال ایران نامعقول به نظر نمی رسد اما تراکتوری ها آنقدر صبور نبودند تا مربی سابق رئال مادرید که عناوین قهرمانی لالیگا، جام حذفی و سوپر کاپ اسپانیا را دارد، بتواند در ایران نیز به قهرمانی و موفقیت برسد.

مدت همکاری او تراکتورسازی به 101 روز نرسید تا یک از کوتاه ترین دوران مربیگری خود را تجربه کند. با این وجود این اتفاق برای توشاک تازگی ندارد و او قبلا دوران کوتاه تری را هم در تیم های متعددش تجربه کرده است.

حضور توشاک در 3 تیم، کمتر از حضور در تراکتور بود!

مربی ولزی پیش از این در تیم ملی کشورش برای یک بازی و به مدت 39 روز مربیگری کرده که این موضوع مربوط به سال 1994 است. او در کاتانیا ایتالیا 77 روز، در سنت اتین 81 و در نهایت در تراکتورسازی 100 روز سرمربی بوده است. او در رئال مورسیا اسپانیا نیز تنها 162 روز عهده دار امور فنی این تیم بوده است.ز

جان توشاک در زمینه تعداد بازی هم در تراکتورسازی رکورد نزده اما یکی از کوتاه ترین دوران ها را در کارنامه دارد. او تنها 6 باز روی نیمکت تراکتورنشست که بهتر از یک بازی روی نیمکت ولز و 4 بازی روی نیمکت سوانسی است. او به ترتیب سابقه 7 بازی برای سوانسی، 8 بازی روی نیمکت تیم ملی مقدونیه و 10 بازی روی نیمکت کاتانیا را در کارنامه دارد.  

عملکرد خوب توشاک روی نیمکت تبریزی ها

سرمربی سابق تراکتورسازی به طور متوسط 1.5 امتیاز را در هر بازی کسب کرده که بهتر از دوران حضورش در سنت اتین (81 روز)، تیم ملی ولز (2127 روز)، رئال سوسیه‌داد (1239 روز)، کاتانیا (77 روز)، بشیکتاش (602 روز)، رئال سوسیه‌داد (444 روز)، خزر آذربایجان (260 روز) سوانسی (2195 روز) و ... است.

تراکتورسازی دنبال چیست؟

 مالک و هواداران تراکتورسازی با سرمایه گذاری هنگفت روی این تیم به دنبال کسب قهرمانی در لیگ برتر و حداقل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آتی هستند. باید دید زنوزی در روزهای پیش رو کدام مربی را جایگزین توشاک می کند؛ وضعیتی که هر روز شایعه ای را برای مربی آتی این تیم بر سر زبان ها می اندازد و کارلوس کی روش فعلا آخرین آنها بود.

نظر شما