شناسهٔ خبر: 28181956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۵۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

R41348/P1357/S6,56/CT11

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری ۷۵۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و عمرانی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا فخر صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: 31 شهریورماه 1359 رژیم بعثی صدام حمله ناجوان مردانه‌ای بر علیه کیان انقلاب اسلامی آغاز کرد و با پشت و پا زدن به همه قوانین بین‌المللی به خیال خام خود قرار بود هفته بعد در تهران باشد.

وی افزود: همت همه ملت ایران باعث شد نه تنها این خیال خام محقق نشود بلکه برای در این نبرد حتی یک وجب از خاک جمهوری اسلامی به دست دشمن نیفتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا تعداد زیادی از جوانان به شهادت رسیدند و رزمندگان زیادی با جان خود از ملت دفاع کردند و همچنین جانبازان و ایثارگران همه و همه کمک کردند این جنگ و مقاومت و تلاش به ثمر بنشیند.

فخر گفت: اقتدار امروز ایران مدیون دفاع مقدس است و قدرت دفاعی که نشأت گرفته از دفاع مقدس است و با همان روحیات به جایگاهی رسیدیم که هیچ قدرت خارجی جرأت حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس هستیم  و امسال برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان را داریم که همه آنان سند افتخاری برای ما هستند و نقش بی‌بدیل مردم خراسان جنوبی را در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی 4 هزار و 100 جانباز، 240 آزاده سرافراز و 2 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده که نسبت به جمعیت کشور یک درصد این موارد را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از 31 شهریورماه که آغاز هفته دفاع مقدس است تلاش می‌شود برنامه‌ها و فعالیت‌هایی انجام شود افزود: شعار امسال هفته دفاع مقدس "ما توانستیم" است.

وی با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس گفت: روز شنبه 31 شهریورماه روز صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی است که در این روز رژه و نمایش توانمندی اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی کشور را داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز شنبه ساعت 7:30 صبح در محل خیابان پاسداران روبه‌روی شهدای گمنام خبر داد و بیان کرد: این رژه نمادی از وحدت نیروهای مسلح است.

فخر روز یکشنبه یکم مهرماه را روز علم و معرفت، نخبگان و سرباز عنوان و تصریح کرد: روز یکشنبه روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و توجه به تلاش در تولید علم و دانش‌پژوهی و روز تقدیر از سربازان است و نواختن زنگ ایثار و شهادت، مراسم استقبال از شهدا در مدارس، همایش تجلیل از سربازان از جمله برنامه‌های این روز است.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه دوم مهرماه روز دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی است گفت: در این روز اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل و توجه به نقش جوانان و بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور مدنظر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: 65 تا 70 درصد شهدا سنی بین 16 تا 25 سال داشتند که نشان می‌دهد نقش جوانان ما در دفاع مقدس بسیار برجسته است و اکنون نیز باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

فخر روز سه‌شنبه را روز انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی عنوان کرد و یادآور شد: تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب با نگاه خودباوری در بخش های مختلف، علم، فرهنگ، سیاست و تعمیق آن در بیداری اسلامی، جبهه مقاومت و زنده نگهداشتن نهضت‌های آزادی بخش و شناخت عمیق تفکرات استکباری دشمن و روش‌های مقابله با استکبار جهانی و همچنین توجه به درس‌ها و عبرت‌ها و نقش خائنانه گروهک منافقین در دوران مقدس مدنظر است.

وی گفت: یکی از مباحثی که در این ایام باید ترویج شود نقش منافقین در انقلاب است که باید تلاش کنیم این نقش را بر ملا کنیم چرا که دوران دفاع مقدس منحصر به نیروهای نظامی نبود و همه اقشار مردم نقش داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی روز چهارشنبه را روز اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی عنوان کرد و افزود: در این روز توجه به اقتصاد مقاومتی و ترغیب حمایت از کالای ایرانی به‌منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگوگیری از دوران دفاع مقدس در جهت مقابله با تهدیدها و تحریم‌های دشمن و تبیین نقش اصناف و پشتیبانی مردمی در دوران دفاع مقدس مدنظر است.

فخر با بیان اینکه روز پنجشنبه 5 مهرماه را روز شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخر آفرینان است خاطرنشان کرد: در این روز نیز تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه(ع) سالروز شکست حصر آبادان، روز هم‌عهدی با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت، غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گرانقدر و تجلیل و تکریم از ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آنها، خانواده معزز شهدا و به ویژه شهدای مدافعین حرم اهل بیت(ع) و امنیت مدنظر است.

وی گفت: روز جمعه روز ولایتمداری زنان، خانوداه و سلامت است که در این روز نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در دوران دفاع مقدس، برخورداری از فضای معنوی سیاسی نماز جمعه در حفظ کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تبیین نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان ایثارگر و انقلابی و حفظ و صیانت از خانواده و روز سلامت و ورزش همگانی مدنظر قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ رزمنده، ایثارگر و سربازی بدون پشتوانه خانواده نتوانست در جبهه‌های جنگ حضور یابد‌ اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس 12 هزار خواهر به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شدند.

فخر روز شنبه را روز فرماندهان، عزت مداران و پیشکسوتان عنوان کرد و افزود: این روز سالروز شهادت شهید فلاحی، فکوری،  نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و بازداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس است.

وی از برگزاری 750 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: افتتاح سالن فوتسال در بیرجند، همایش فعالان فرهنگی و مجازی در خوسف، آشنایی با دفاع مقدس، نشست روشنگری با موضوع دستاوردهای انقلاب، همایش انقلابیون جوان در عشق آباد طبس و تجلیل از رزمندگان اهل‌سنت در درمیان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد کبیر در دیهوک، 5 پروژه محرومیت‌زدایی در سربیشه، مراسم فاطمیون عاشورایی در سربیشه، عطرافشانی مزار شهدای گمنام استان، مسابقات تیراندازی خواهران در بیرجند و گرامیداشت حصر آبادان در ارسک را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

فخر یادآور شد: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان‌ها، سخنرانی قبل از خطبه‌ها، برپایی ایستگاه سلامت در ورودی مصلی‌های نماز جمعه شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی از افتتاح 60 پروژه اقتصاد مقاومتی و عمرانی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/ح

نظر شما