شناسهٔ خبر: 28180544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: حمله هوایی اسرائیل باعث سرنگونی هواپیمای روسی شد

روسیه اعلام کرد هواپیمای نظامی این کشور که همزمان با حمله موشکی جنگنده‌های اسرائیلی به لاذقیه ناپدید شد، با شلیک اشتباهی پدافند هوایی سوریه سرنگون شده است.

صاحب‌خبر -

روسیه: حمله هوایی اسرائیل باعث سرنگونی هواپیمای روسی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ارتش روسیه اعلام کرد حمله هوایی دوشنبه شبِ رژیم صهیونیستی به سوریه زنجیره‌ای از اتفاقات را به دنبال داشت که به سرنگونی هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه  از سوی موشک‌های زمین به هوای اس-۲۰۰ سوریه در استان لاذقیه منجر شد.

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد چهار جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مواضعی را در لاذقیه سوریه هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها در ارتفاع کم پرواز می‌کردند و شرایط خطرناکی را برای هواپیماها و کشتی‌های مستقر در منطقه ایجاد کرده بودند.

ارتش روسیه اعلام کرد در حالی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حال انجام عملیات بودند، ناوچه نیروی دریایی فرانسه (Auvergne) و جنگنده Il-۲۰ روسیه در منطقه حضور داشتند.

در بیانیه مذکور آمده است: «خلبان‌های اسرائیلی از جنگنده روسیه به عنوان پوشش استفاده کردند و شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که هواپیمای روسی هدف سامانه دفاع هوایی سوریه قرار بگیرد. در نتیجه Il-۲۰ که سطح مقطع راداری گسترده‌تری نسبت به اف-۱۶ دارد از سوی سامانه موشکی اس-۲۰۰ سرنگون شد.»

بیشتر بخوانید|شویگو: اسرائیل را مسئول سرنگونی هواپیمای روسی می‌دانیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صهیونیست‌ها حتما می‌دانستند هواپیمای روسی در منطقه است، اما این موضوع جلوی فتنه‌انگیزی آن‌ها را نگرفت.

بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، رژیم صهیونیستی همچنین باید از قبل درباره عملیاتش اطلاع رسانی می‌کرد، اما این کار را تنها یک دقیقه پیش از آغاز حمله انجام داد که هیچ زمانی برای جابجا کردن هواپیمای روسی و انتقال آن به منطقه‌ای امن باقی نگذاشت.

وزارت دفاع روسیه همچنین با تاکید بر اینکه حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی موجب سقوط این هواپیما شد، اعلام کرد "مسکو حق خود را برای پاسخگویی به این حمله محفوظ می‌داند."

طبق گفته منابع روسی، هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه حامل ۱۴ سرنشین بود که شب گذشته در حین پرواز در اطراف پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه از صفحه رادار محو شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما