شناسهٔ خبر: 28178987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

جدال رسانه‌ای اینفانتینو و رییس لالیگا

جیانی اینفانتینو نسبت به برگزاری دیدارهایی از لالیگا در آمریکا واکنش نشان داد و خاویر تباس به سرعت پاسخ او را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، لالیگا هنوز اجازه فیفا و فدراسیون فوتبال اسپانیا را برای انجام بازی بارسلونا و خیرونا در میامی نگرفته است. با این حال خاویر تباس (رییس لالیگا) قصد دارد برنامه‌های خود را پیش ببرد. به همین خاطر جیانی اینفانتینو در مصاحبه با ESPN گفت: ترجیح می‌دهم یک بازی بزرگ از لیگ MLS در آمریکا برگزار شود تا یک بازی از لالیگا. پروژه‌هایی در این رابطه وجود دارد که باید برای تایید شدن آن صبر و آنها را بررسی کنیم. برای هر مسابقاتی قوانینی وجود دارد و همه از آن پیروی می‌کنند. یک پیشنهاد می‌تواند از جانب اعضای انجمن‌ها یا اعضای کنفدراسیون‌ها یا فیفا پذیرفته شود و دلیل خاصی برای آن وجود نداشته باشد.

رییس فیفا در ادامه اظهار کرد: من دوست دارم شاهد پیشرفت آمریکا، لیگ، تیم ملی و رشد جوانان این کشور باشم. در آمریکا قدرت اقتصادی وجود دارد و ورزش در دی.ان.ای این مردم وجود دارد.

در آمریکا فوتبال پشت سر ورزش‌های محبوبی همچون فوتبال آمریکایی، بسکتبال، هاکی روی یخ و بیسبال قرار دارد اما برگزاری بازی‌هایی مانند جام جهانی در این کشور باعث محبوبیت فوتبال خواهد شد. اینفانتینو اظهار کرد: دوست دارم فوتبال به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در آمریکا تبدیل شود و ورزش پنجم نباشد.

پس از این اظهارات تباس سکوت نکرد و از طریق توئییترش نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. رییس لالیگا نوشت: باید به رییس فیفا یادآوری کنم در MLS سه تیم کانادایی حضور دارند و تورنتو قهرمان کنونی این لیگ است. همچنین کانادا یک لیگ حرفه‌ای جداگانه دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما