شناسهٔ خبر: 28178298 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیام رئیس ارشاد ساوه به مناسبت روز ملی شعر و ادب پارسی

شاهکار شهریار در سرودن شعر علی ای همای رحمت توچه آیتی خدارا و ارادت ایشان به اهل بیت(ع) در صفحات فرهنگ و هنر این کشور جاودانه خواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه طی پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز ملی شعر و ادب پارسی آورده است: بیست و هفتم شهریورماه سالروز خاموشی شهریار شعرایران با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است که به جهت آمیختگی فرهنگ ایرانی با شعر که برگرفته از نیازها و احساسات پاک مردمان این سرزمین است و تأثیر آن برفرهنگ و رفتار انسان ها ضرورت توجه به آن را دو چندان می نماید.
بی تردید پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت وموفقیت مردم و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و مقابله با استکبار جهانی تا حد زیادی مرهون تأثیرگذاری آثار و اشعار معنوی،عرفانی،حماسی شعرا،ادبا،نویسندگان و نیز مدیحه سرایان و خوانندگانی بوده است که خاطره آنها هرگز از ذهن ملت قدر شناس و رزمندگان دلیر ایران اسلامی پاک نخواهد شد و این روز بهانه ای است برای بزرگداشت حافظان زبان و ادبیات فارسی و اندیشه هایی که در خدمت تعالی آرمان های ایرانی و اسلامی هستند.
شاهکار شهریار در سرودن شعر علی ای همای رحمت توچه آیتی خدارا و ارادت ایشان به اهل بیت(ع) در صفحات فرهنگ و هنر این کشور جاودانه خواهد شد.
این روز را به تمامی میراث داران شعر و ادب پارسی و دوستداران فرهنگ و ادب ایران زمین به ویژه شاعران و ادیبان شهرستان ساوه تبریک عرض می نمائیم.

نظر شما