شناسهٔ خبر: 28177392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سیستان و بلوچستان رتبه 29 کشوری سرانه مطالعه

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری گفت : این کاهش رتبه به علت عدم برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت کتابخانه های موجود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، مرعشی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار برای احداث کتابخانه های استاندارد افزود : با توجه به سرانه پایین فضای فیزیکی کتابخانه های استان نسبت به سرانه کشوری ، تامین اعتبار احداث پروژه کتابخانه استاندارد در زاهدان که از سالهای قبل مصوب شده و ساخت کتابخانه در اسماعیل آباد خاش باید با جدیت پیگیری شود.

محمدهادی مرعشی گفت : با توجه به مصمم بودن دولت بر توسعه استان نیازمندیهای مربوط به توسعه زیرساختهای کتابخانه ای ظرف مدت 10 روز احصاء و به دفتر امور اجتماعی استانداری ارائه تا با تمرکز بر روی نیازمندیها افقی مشخص برای این بخش ترسیم شود.

مرعشی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار و احداث پروژه کتابخانه استاندارد در شهر زاهدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان از نظر شاخص سرانه ساختمانی کتابخانه ها نسبت به سرانه کشوری پایین تر است، موضوع تخصیص اعتبار پروژه احداث کتابخانه استاندارد در زاهدان که از سالهای قبل مصوب شده و پروژه ساخت کتابخانه در اسماعیل آباد خاش، پیگیری شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز گفت: جشنواره کتابخانه رضوی امسال به دو شیوه مکتوب و مجازی در قالب فردی و گروهی در استان برگزار شد که بیش از 13 هزار  نفر در این جشنواره شرکت کردند.

زیدآبادی افزود: به منظور ارتباط و همکاری مستمر کتابخانه های عمومی استان با آموزش و پرورش و اجرای هرچه بهتر فعالیت های این دو حوزه، تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان، منعقد خواهد شد.

 

نظر شما