شناسهٔ خبر: 28175972 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نگاهی به عملکرد چهار تیم پرافتخار در لیگ قهرمانان آسیا

حبابی به نام "گروه مرگ" / پرسپولیس و السد فرشته‌های نیمه نهایی

برخلاف آنچه تصور می‌شد هیچکدام از چهار تیم حاضر در گروه D مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در نیمه نهایی این دوره حضور ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شاید 15 آذر سال گذشته هیچ کس فکر نمی‌کرد که هیچ یک از نمایندگان گروهی که به عنوان گروه مرگ شناخته می‌شد در راهیابی به مرحله نیمه نهایی ناکام باشند. با مراسمی که به میزبانی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شده بود تیم استقلال تهران در گروه D با الریان قطر، الهلال عربستان و العین امارات همگروه شد.

تیم‌های مطرحی که در رده برترین‌های قاره آسیا قرار گرفته بودند باید با تیم وینفرد شفر مصاف می‌دادند که به تازگی در حال سر و سامان گرفتن بود؛ شب گذشته در ورزشگاه جاسم بن حامد آخرین بازمانده گروه مرگ اگرچه برابر السد قطر به تساوی دو بر دو دست یافت اما با شکست سه بر یک در ورزشگاه آزادی از راهیابی به دور بعدی ناکام ماند تا آخرین بازمانده گروه D اینگونه از دور مسابقات کنار برود. در ادامه سرنوشت نمایندگان گروه D را مشاهده می‌کنید که هر کدام به طریقی در صعود به مرحله نیمه نهایی ناکام بودند.

الهلال عربستان

الهلال-2-1

قهرمان غرب آسیا و نایب قهرمان سال 2017 قاره کهن نماینده سید یک در این گروه بود. شاگردان رامون دیاز که قهرمان مقتدر عربستان تا هفته‌ها صدر جدول را در اختیار داشت و نام بزرگی برای رویارویی با هر تیمی بودند. البته آبی‌های عربستانی چندان خوش شانس نبودند چرا که بازیکنان کلیدی همانند عمر خربین و کارلوس ادواردو را در ابتدای مسابقات در اختیار نداشتند و همین تاثیر بسزایی روی نتیجه گیری آنها داشت. الهلال در کمال ناباوری با 4 شکست و 2 تساوی تنها دو امتیاز کسب کرد تا در قعر جدول جای بگیرند و در همان ابتدای راه مسابقات را ترک کنند.

 

الریان قطر

Related image

سومین نماینده قطر در این دوره از مسابقات نمایش کم فروغی داشت و بالاتر از الهلال عربستان در رده سوم جدول رده بندی جای گرفت. الریان در مسابقات آسیایی فصل پیش با پرسپولیس ایران همگروه بود و از این تیم 4 امتیاز در بازی های رفت و برگشت گرفت و با شکست هفته پایانی مقابل الهلال بود که جای خود را در رده دوم گروه به نماینده ایران داد. یک برد، سه تساوی و دو شکست حاصل کار تیم قطری بود که آنها موفق به کسب تنها 6 امتیاز از گروه مرگ شد.

 

العین امارات

Image result for ‫العین امارات و الدحیل قطر‬‎

حیثیتی ترین بازی گروه مرگ جدال العین و استقلال تهران بود. نایب قهرمان امارات پس از صعود مرحله گروهی لیگ قهرمانان استقلال را با نتیجه تاریخی 6 بر یک شکست داده بود تا با روحیه مضاعفی راهی دور بعدی شود اما در یک چهارم نهایی مقابل الهلال عربستان حذف شده بودند. العین به کمک درخشش برادران عبدالرحمن دو برد و چهار تساوی داشت تا بدون شکست 12 امتیاز به دست بیاورد و با کسب رتبه دوم گروه D در مرحله پلی آف مقابل الدحیل قطر قرار بگیرند. تقابل العین و الدحیل در مجموع 8 بر دو به سود نماینده متمول قطری به پایان رسید تا سرنوشت العین در مرحله حذفی اینگونه تعیین شود. 

 

استقلال تهران

Image result for ‫استقلال تهران و الهلال عربستان‬‎

نایب قهرمان فصل 95-96، مسابقات فصل جدید را با نتایج عجیبی آغاز کرده بود تا پس از برکناری علیرضا منصوریان، وینفرد شفر وظیفه اعمال تغییرات در شیوه بازی آبی‌ها را برعهده داشته باشد. استقلال پیش از این قرعه کشی در دوره گذشته با شکست السد مقتدرانه به مرحله گروهی راه یافته بود اما در مرحله حذفی با شکست سنگینی در تاریخ باشگاه از دور مسابقات کنار رفت. به هر حال مرد آلمانی با سه برد و سه تساوی جواز صعود آبی پوشان را به عنوان صدرنشین گروه مرگ کسب کرد. ذوب آهن اصفهان حریف یک هشتم نهایی آبی‌ها بود که شاگردان شفر در نهایت با نتیجه 4 بر دو مردان امیرقلعه نویی را از پیش رو برداشتند و به یک چهارم نهایی رسیدند. یک چهارم نهایی اما پایان کار استقلال بود؛ آنها پس از شکست سه بر یک در ورزشگاه آزادی بازی برگشت را با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رساندند تا این السد قطر باشد که راهی دور بعدی می‌شود.

******

نگاه به عملکرد چهار تیم مطرح قاره آسیا در گروه D نشان می‌دهد تنها افتخارات گذشته آنها سبب شده بود که تقابل آنها گروه مرگ نام بگیرد و اکنون با بررسی تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی از غرب آسیا نشان می‌دهد گمانه‌زنی‌ها فقط حباب بوده؛ حبابی که البته جدی شد اما السد قطر در یک چهارم نهایی آن را ترکاند.

با راهیابی پرسپولیس و السد قطر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان(فینال غرب آسیا) دو تیم اکنون شرایط برای مسابقه متفاوتی را بررسی می‌کنند. پرسپولیس با غیبت محمد انصاری و شجاع خلیل زاده باید در این بازی حاضر شود و باید در مقابل تاکتیک‌های سرمربی پرتغالی قرار بگیرد.

پرسپولیس در مرحله گروهی با السد همگروه بود و سرخپوشان موفق شده بودند یا یک امتیاز بیشتر نسبت به یاران ژاوی هرناندز به عنوان صدرنشین گروه C راهی دور حذفی شوند. در دور حذفی پرسپولیس الجزیره امارات و السد هم الاهلی عربستان را از پیش رو برداشتند تا این دو تیم با غلبه بر الدحیل قطر و استقلال تهران در یک چهارم نهایی حالا در نیمه نهایی رو به روی هم قرار بگیرند.

نظر شما